Przygotowanie i realizacja wydarzeń sprawdza się w każdym biznesie. Możesz zrobić wydarzenie i sprawdzić, jakim cieszy się zainteresowaniem temat, który wymyśliłeś, produkt lub usługa. Po co zgadywać? Jeżeli trafisz na ciekawy temat, warto go kontynuować. Na pewno jest wiele informacji, które możesz przekazać potencjalnym klientom. W artykule opisuję 7 powodów, dla których warto robić wydarzenia i live’y.

Dlaczego warto robić wydarzenia i live’y?

Namawiam do tego każdego klienta, z którym współpracuję. Jest to prosty sposób na promocję siebie i swoich usług. Gdy trafi się z tematem do grupy docelowej, zasięgi mogą poszybować powyżej 180 tys., a liczba uczestników może przekroczyć 4000 osób za 0 zł.

Oczywiście nie zawsze tak jest, że wydarzenie rozwija się bezpłatnie. Strategie wypromowania wydarzeń i live’ów opisuję w kolejnym artykule.

Tworzę wydarzenia dla nas i naszych klientów na Facebooku i LinkedIn. Live’y można również przeprowadzać na Instagramie i YouTubie. Finałem wydarzenia na Facebooku jest zazwyczaj live, czyli transmisja na żywo. Finałem wydarzenia może być również webinar lub wydarzenie, które odbywa się w realu, np. kongresy, zjazdy czy konferencje.

Wydarzenia i live’y to prosta strategia do wdrożenia, ale realizacja przebiega z oporem. Wynika z oporów przed publicznymi wystąpieniami, a takimi są live’y i webinary.

Mam nadzieję, że artykuł przekona Was, że warto podjąć to wyzwanie i przełamać opór przed wystąpieniami.

Czy warto robić?

Spójrzcie na zrzut ekranu. Fanpage ma powyżej 300 fanów. Wydany budżet 0 zł. Wydarzenia są realizowane regularnie raz w miesiącu. Zasięgi są jednoznaczną odpowiedzią. Podobny zasięg i liczba uczestników w zależności od specjalizacji wymaga wydania od kilku do kilkunastu tysięcy złotych na promocję.

7 powodów, dla których warto robić wydarzenia i live’y

1. CZAS

Wydarzenie “żyje” dłużej niż zwykły post. Wydarzenie jest widoczne do daty, którą wybierzemy. Każda osoba, która kliknie “Wezmę udział” lub “Zainteresowany(a)” podbija nam zasięg. Dodatkowo znajomi osoby, która potwierdziła zainteresowanie wydarzeniem, mogą zobaczyć post wygenerowany przez Facebooka automatycznie, z  informacją widoczną na grafice.

2. KONTAKT

W wydarzeniu możemy prowadzić tzw. dyskusję, czyli publikować posty jako organizator wydarzenia lub uczestnik. Możemy informować o ważnych informacjach związanych z tematem wydarzenia, przypominać o zbliżającym się finale, przedstawić osoby, które będą występowały. Finałem wydarzenia może być live, webinar lub spotkanie w fizycznym miejscu, np. na dniach otwartych, na konferencji itp.

3. VIRAL

Gdy trafimy z tematem w zainteresowania grupy docelowej, możemy osiągnąć efekt viralowy. Efektem viralowym określam sytuację, gdy wydarzenie staje się popularne, jest udostępniane i komentowane, szybko rozprzestrzenia się w mediach społecznościowych. Zapewniając w ten sposób bezpłatne zasięgi i kontakt z większą grupą docelową.

4. LIVE

Zakończenie wydarzenia live’m. Live może być transmitowany w wydarzeniu, jak i na fanpage (firmowa strona na Facebooku). Transmisje na żywo są przez media społecznościowe promowane jako atrakcyjna forma przekazu. Osoby zainteresowane wydarzeniem otrzymują powiadomienie, że transmisja się rozpoczęła. Materiał wideo na fanpage. 

Oglądający Ciebie na żywo, są w większości osobami, które zainteresował temat wydarzenia. Poza przedstawieniem im głównego tematu wydarzenia, zbuduj relację i daj się poznać z jak najlepszej strony. Możesz wykorzystać oglądających do zbadania atrakcyjności kolejnych tematów, zaproponować sesję pytań i odpowiedzi.

5. WEBINAR

Zakończ wydarzenie webinarem. Webinar jest transmitowanym najczęściej na żywo wystąpieniem do określonej grupy osób. Do przeprowadzenia webinaru używamy dodatkowy program, w którym stworzymy tzw. pokój webinarowy i zaprosimy tam osoby z wydarzenia. Najczęściej poprzez udostępnienie linku. Organizując webinar, możesz pozyskać dane kontaktowe tj. imię, nazwisko, telefon lub mail i wykorzystać do dalszych działań promocyjnych.

6. NAGRANIE

Zachowaj nagranie live, nagraj swój webinar i udostępnij na swoim fanpage i innych mediach społecznościowych. W ten prosty sposób wykorzystasz swoją pracę do dalszej promocji siebie i swoich usług. Nagranie można odpowiednio przygotować, np. wycinając zbędne fragmenty i dodając dodatkowe elementy.

7. CEL

Wydarzenie służy do realizacji prawie każdego celu promocyjnego. Można zwiększyć zasięg, można zwiększyć świadomość użytkowników o nas lub przeprowadzić prezentację. Przeprowadź premiery usług i produktów, przedstaw nowych i aktualnych członków zespołu. Dziel się wiedzą o zabiegach. Buduj społeczność wokół siebie, swojego gabinetu i marki.


Nie zawsze wydarzenie jest sukcesem. Zarówno na etapie promocji, gdy nie trafi z tematem do odbiorców, jak i na etapie finału, gdy mogą pojawić się problemy techniczne lub stres. Wydarzenie poza tematem i formą finału, to również trafiony termin i godzina, odpowiednio zrealizowany plan promocji, ładna i czytelna grafika. Wymienione elementy muszą być dobrze przygotowane, a promocja zrealizowana.

Po uruchomieniu wydarzenia kluczowy jest moment uzyskania pierwszych zainteresowanych osób i udostępnień. Opisuję to w kolejnym artykule o strategii promocji wydarzeń.

Jestem przekonany, że warto robić wydarzenia i live’y, gdy rozwijasz swoją markę osobistą, chcesz pozyskać więcej pacjentów czy wypromować swoją klinikę. Przy odrobinie szczęścia możesz uzyskać spore zasięgi bezpłatnie lub kilkaset złotych. Osobnym tematem jest przeprowadzenie live’a lub webinaru, aby zrealizować wyznaczony cel. Być może napiszę o tym kolejny artykuł. Dajcie znać w komentarzu, czy interesuje Was ten temat.