Aktualizacja strony na Facebooku – wskazówki dla tych wszystkich, którzy chcą pozyskiwać pacjentów
Facebook zmienia się nieustannie. Wprowadzone ostatnio zmiany rzutują na wygląd i funkcjonowanie stron firmowych. Może się okazać, że nasze zdjęcie w tle nie wyświetla się w całości, a niektóre opisy lub linki na stronie nie działają. Nawet takie drobnostki wpływają na liczbę pacjentów. Dlatego przygotowałem kilka wskazówek – Aktualizacja strony na Facebooku.
Aktualizacja strony na Facebooku, czy jest konieczna?
Meta (dawniej Facebook) jako firma chce pozyskiwać i utrzymywać użytkowników swoich aplikacji oraz zwiększać czas z ich korzystania. Aplikacje, takie jak Facebook, Instagram czy Whatsapp zmieniają się, aby sprostać konkurencji i naszym oczekiwaniom. Dlatego od czasu do czasu możemy, zobaczyć na monitorach swoich urządzeń komunikat o zmianach.
Zmiany są nieuniknione
Zmiany wymagają od nas dostosowania się i “odnalezienia się” w zmienionej aplikacji. Ponosimy pewien wysiłek umysłowy, ucząc się nowych rzeczy, dlatego zazwyczaj jesteśmy niechętni zmianom. Dodatkowo coś, co działało lub dobrze wyglądało przed zmianą, po zmianie może nie działać lub źle wyglądać, np. zdjęcie z uciętym napisem.
Jak wizytówka
Strona na Facebooku pełni też rolę wizytówki (przynajmniej jej część graficzna i informacyjna). Jeżeli Facebook wprowadził zmiany na stronie, a my nie sprawdzimy, czy nasza strona dobrze wygląda i czy dane są aktualne, to mamy w efekcie nieaktualną wizytówkę. Każde utrudnienie na drodze pacjenta, a tym może być nieaktualny link, prowadzi do jego zniechęcenia i porzucenia myśli o umówieniu wizyty.
Wskazówki dla tych wszystkich, którzy chcą pozyskiwać pacjentów
Przejdźmy do wskazówek odnoszących się do tego, co sprawdzić na stronie po wprowadzonych przez Facebooka zmianach. W artykule skupiam się na elementach ważnych z punktu widzenia pacjenta, a nie osoby administrującej stroną. Zmiany w administrowaniu stroną to temat na osobny artykuł.
Na stronach firmowych na Facebooku (fanpage’ach) sprawdzamy:
- Jak wygląda na monitorze komputera i telefonu:
- grafika w tle (cover photo),
- zdjęcie profilowe.
- Informacje:
- biogram (prezentacja),
- przyciski,
- wiadomości automatyczne,
- dane adresowe i numer telefonu,
- opinie,
- linki (do strony www, do rejestracji online, do innych mediów społecznościowych).
Zdjęcia i grafiki
Na fanpage mamy dwa podstawowe miejsca, w których umieszczamy zdjęcia lub grafiki. Pierwszym jest zdjęcie w tle (cover photo), a drugim jest zdjęcie profilowe.
Aktualizując stronę sprawdzamy:
- wymiary zdjęcia w tle,
- teksty na zdjęciu w tle,
- elementy graficzne.
Zdjęcie w tle
Aktualnie (październik 2022 r. – rekomendacja Facebooka) zdjęcia na komputerach są wyświetlane jako obraz o wymiarach 820 × 312 pikseli, na telefonach jako obraz o wymiarach 640 × 360 pikseli.
Minimalne wymiary to co najmniej 400 × 150 pikseli.
Zdjęcie w tle strony z logo lub tekstem lepiej zapisać w formacie pliku PNG. Będzie się lepiej wyświetlać również na większych ekranach.
Sugerujemy przygotować zdjęcia w formacie 820 x 360 pikseli z zachowaniem odpowiednich marginesów tła, aby najważniejsze elementy były skupione na środku zdjęcia.
Zdjęcie profilowe
Zdjęcie profilowe na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 170 × 170 pikseli, na telefonach jako obraz o wymiarach 128 × 128 pikseli. Wyświetla się na telefonach jako obraz o wymiarach 36 × 36 pikseli.
Zdjęcie profilowe strony jest przycinane do okrągłej ramki.
Przyciski
Pod zdjęciem profilowym, w prawym dolnym rogu na komputerze lub lewym dolnym na telefonach znajdują się przyciski. Jeden z nich można ustawić jako przekierowanie do rejestracji online, aby ułatwić pacjentom umówienie wizyty.
Według nas najlepiej sprawdza się ustawienie przycisku “Zarejestruj się” z linkiem do programu rejestracji online.
Rejestracja online
Rejestracja online musi kierować do miejsca, gdzie są wszyscy specjaliści i być widoczna “zawsze” jako widget na stronie www. W każdej zakładce na każdym poziomie strony. Zwykle ma to sens, gdyż pacjent ma krótką drogę do umówienia wizyty, jest jeden główny link do rejestracji do wszystkich specjalistów, dzięki temu pacjent dowiaduje się w wygodny dla siebie sposób, kto jeszcze w placówce przyjmuje (dzięki temu może polecić, namówić małżonka lub po prostu wie, gdzie szukać specjalisty).
Dobra rejestracja online jest dobra dla pacjenta, a potem do specjalisty.
Prezentacja – biogram
Na nowych stronach pojawiła się zakładka “Prezentacja” – aktualnie jest to krótka informacja – maksymalnie 120 znaków. Proponuję wpisać hasłowo nazwy specjalizacji lub najważniejszych usług. Ważny jest konkret. Nazwa specjalizacji lub usługi wprost komunikuje jakie usługi oferuje specjalista lub placówka.
Opinie
Opinii nigdy za dużo. Warto sprawdzić, czy opinie po zmianach są widoczne na stronie. Pamiętajcie, aby prosić pacjentów o wystawianie opinii również na Facebooku.
Automatyczne wiadomości
Na zarządzanych przez nas stronach klientów, konieczne było ponowne ustawienie w Messengerze, automatycznych odpowiedzi. Jeżeli masz połączoną stronę na Facebooku z Instagramem to wiadomości automatyczne dla Messengera i Instagram Direct ustawia się w jednym miejscu. Warto w automatycznej odpowiedzi umieścić numer telefonu, godziny, w których można dzwonić i link do rejestracji online.
Dane adresowe i numer telefonu
Z części strony, na której podajemy adres i ustawiamy pinezkę na mapie, pacjent może bezpośrednio wyznaczyć trasę dojazdu. Będzie niezręcznie, jeśli pacjent pojedzie w miejsce, gdzie jest pinezka i będzie to inne miejsce niż Wasz gabinet.
Numer telefonu, który podajemy na stronie fejsbukowej można również połączyć z Whatsappem, aby ułatwić kontakt, np. pacjentom z zagranicy.
Podsumowanie
W pozyskiwaniu pacjentów, szczególnie tych wysokobudżetowych wszystko ma znaczenie. To jakie wrażenie wywierają media społecznościowe, strona internetowa czy rozmowa z Rejestracją. Dbanie o podanie aktualnych danych kontaktowych i przygotowanie dobrze dopasowanych grafik jest równie ważne jak publikowanie postów i filmów.
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?
Ten artykuł jest jak kulminacja wiedzy, gdzie każde zdanie jest jak skrupulatnie skomponowany element skomplikowanego układanki, a całość tworzy niesamowitą opowieść, zdolną zarazić czytelnika pasją autora.