:

Blog

Korzyści pozamedyczne dla pacjentów

Wyobraź sobie, że chcesz oddać krew. Podekscytowany ruszasz do centrum krwiodawstwa, przekraczasz próg i zostajesz miło powitany przez uśmiechniętą recepcjonistkę. Sympatyczna Pani proponuje kawę lub wodę do picia, aby chwila oczekiwania upłynęła Ci przyjemniej. Zrelaksowany siadasz w czystej, przestronnej i klimatyzowanej poczekalni, wyposażonej w 45-calowy telewizor… właśnie emitują Twój ulubiony serial.

 

Brzmi jak bajka, ale to rzeczywistość w wielu placówkach medycznych, np. RCKiK w Bydgoszczy, które doceniają wagę pozamedycznych korzyści. Jeśli do tej pory nie uwzględniłeś ich w swojej ofercie, najwyższa pora nadrobić zaległości.

 

Czytaj więcej

Jak reagować na negatywne opinie?

Internet uznawany jest za wiarygodne źródło pozyskiwania wiedzy o produktach i usługach.

 

 

Łatwo i szybko można pozyskać opinie z Internetu na dowolny temat. Nie zawsze rodzina i znajomi mogą doradzić, gdyż nie mają merytorycznej wiedzy i doświadczenia.

I jest to część naszej codziennej rzeczywistości – opnie są nieuniknione.

 

Czytaj więcej

Ciemniejsza strona Internetu – negatywa opinia

Opinie w Internecie i poza nim są dziś powszechne.

 

Negatywne opinie i komentarze mają duży wpływ na postrzeganie nas przez klientów/pacjentów w Internecie.

Są dwa społeczne zachowania, które na to wpływają:

  1. Zasada wg której podejmujemy decyzję lub przyjmujemy jakiś pogląd, nie wiedząc jaka decyzja lub pogląd jest słuszny, a opieramy się na decyzjach lub poglądach grupy to SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI.
  2. Nasz mózg jest zaprogramowany na NEGATYWNE bodźce. KONCETRACJA NA ZAGROŻENIACH – złych wiadomościach – te nasze ewolucyjne dziedzictwo.

 

Czytaj więcej

Zakazany owoc – reklama lekarza

 

Medyczne reklamy rządzą się swoimi prawami

 

Zakaz reklamy

ZAKAZ reklamy podmiotów medycznych, tak jak rozumie „reklamę” przeciętny Kowalski wynika z przepisów prawnych ujętych w ustawie, orzecznictwie oraz innych źródłach prawa obowiązujących lekarzy*

A może wystarczy otworzyć gabinet czy klinikę i pacjenci sami przyjdą?  Ustawią się w kolejce, zapłacą i polecą doktora kolejnym chorym.

Przecież ludzie chcą być zdrowi. Chcą również jeść i pić. Zatem ktoś musi powiedzieć ludziom z Coca Coli i McDonalda, ze wydają miliardy dolarów na reklamę bez powodu.

 

Czytaj więcej

Wystąpienia konferencyjne

Ważnym elementem budowania marki i wizerunku eksperta są wystąpienia na konferencjach.

 

W myśl przysłowia „Jak Cię widzą tak Cię piszą” warto się pokazywać z jak najlepszej strony.

Jak to robić i gdzie?

Oczywiście w Internecie na naszej stronie czy mediach społecznościowych.

Po co?

Po to by nasi pacjenci wiedzieli, że się rozwijamy i uczymy.

 

Czytaj więcej

Profesjonalna strona internetowa

Internetem rządzą dwie siły Facebook i Google.

Dziś aktywne online są wszystkie grupy wiekowe. Wszyscy używamy Google wielokrotnie w ciągu doby. Szukamy dosłownie wszystkiego – informacji, wiedzy, produktów i usług. Pod koniec roku 2016 liczba użytkowników smartfonów i tabletów przekroczyła liczbę użytkowników laptopów i innych komputerów.

Czego szukają ludzie w Google?

Ile: kosztuje, kalorii, kilometrów, składników, przedmiotów, pieniędzy

Kiedy: Coś nastąpi, Coś się zdarzyło, Coś można zrobić

Gdzie: Coś będzie/było, coś kupić, coś sprawdzić, coś zdobyć

Dlaczego: Mam coś zrobić, coś się zdarzyło, do czegoś nastąpiło

Jak: Coś zrobić, Coś jest zrobione,

Kto: Zrobił, żył, z kim mogę coś zrobić

Jakie ważne wnioski wynikają z tych informacji dla lekarzy i placówek medycznych?

Czytaj więcej

Facebook

Człowiek jest gatunkiem, który nieustanie się uczy i rozwija. Dostosowuje otoczenie dla swojej wygody, bo z natury jest leniwy. Szuka rozwiązań, które ułatwią mu życie. Jako stworzenie społeczne polega na innych, również na ich opiniach i naśladuje zachowania stada.

Dotyczy to również ludzi poszukujących pomocy lekarza. Chcą mieć go na wyciągniecie ręki, przez 24 godziny na dobę i ważne co mówią o nim inni. Dzięki smartfonom i komputerom pacjent zyskał narzędzie do poszukiwania pomocy lekarza w każdym miejscu i czasie.

Czytaj więcej