Case study Estetic Med Kędzia
Jest mi dobrze – krótka historia owocnej współpracy
Case study jednoosobowego gabinetu medycyny estetycznej Estetic Med Kędzia doktor Magdaleny Kędzi. Od zera do 1500 pacjentów w 2 lata. Czyli jak to robimy, gdy trzeba zbudować biznes dla lekarza.
Współpracę rozpoczęliśmy od poznania się i ustalenia celów, które mieliśmy wspólnie zrealizować. W przypadku doktor Magdaleny Kędzi, która ostateczną decyzję o “przejściu na swoje” podjęła prawie z dnia na dzień, byliśmy w punkcie zero.
Zero kontaktu z pacjentkami obsługiwanymi w ostatniej placówce
Zero strony internetowej i Facebooka.
Zero promocji, logo i zdjęć.
Dziś doktor Magda jest po nagraniu swojego pierwszego wystąpienia w telewizji, uznanym szkoleniowcem i rozpoznawalną marką lekarza medycyny estetycznej.
Cele:
• Stworzenie identyfikacji wizualnej.
• Budowanie rozpoznawalności lekarza
• Dotarcie do pacjentów z poprzedniego miejsca pracy
• Pozyskanie nowych pacjentów
• Wzrost sprzedaży droższych procedur
• Praca 4 dni w tygodniu
Zadania:
• sesja zdjęciowa
• opracowanie nazwy, logo i kolorystyki,
• stworzenie strony internetowej esteticmedkedzia.pl
• założenie strony na Facebooku
• bieżąca obsługa Facebooka i strony internetowej
• tworzenie treści i konsultacje marketingowe
Ustalenie ważnych działań, które umożliwiają realizację kolejnych
Doktor Magda skupiła się na szukaniu i wyposażeniu gabinetu, nawiązaniu kontaktu w dystrybutorami preparatów, spotkaniem z księgową i umówieniem sesji fotograficznej. My zebraniem informacji, określeniem kim są przyszli pacjenci, wymyśleniem nazwy i zbudowaniem podwalin internetowej rozpoznawalności.
Harmonogram działań:
- Sesja zdjęciowa lekarza. Zdjęcia są potrzebne do stworzenia strony internetowej i do mediów społecznościowych (Facebook).
- Ustalenie kolorów, które będą wykorzystane w logo, na stronie i identyfikacji wizualnej w mediach społecznościowych. Wybór kolorów ułatwia przygotowanie logo i rozpoczęcie prac nad stroną internetową.
- Nazwa. Ustalenie nazwy pod którą będzie funkcjonować lekarz i jego gabinet. Nazwa jest konieczna do stworzenia logo, wykupienia domeny (nazwy strony – sprawdzenie czy jest dostępna) i założenia strony na Facebooku (fanpage).
Wskazówka: W pierwszej kolejności sprawdzamy dostępność domeny i nazwy strony na Facebooku, a następnie akceptujemy nazwę. W nazwie powinno zawierać się nazwisko i “specjalizacja”.
Ważna jest również “nazwa własna” strony na Facebooku, która jest unikalna, czyli nie ma dwóch stron o identycznej nazwie własnej. A może być nieskończenie dużo stron o tej samej nazwie głównej.
- Opracowanie zakresu usług. Zakres usług określa pośrednio zawartość strony internetowej oraz komunikację do grupy przyszłych pacjentów.
- Założenie strony na Facebooku. Publikacja postów ułatwia zabranie informacji na stronę internetową. Teksty na stronę tworzy lekarz, bo on wie najlepiej co będzie i dla kogo robił.
Wskazówka: Występuje wśród lekarzy błędne założenie, że teksty opracowuje firma robiąca stronę. Firma zamieszcza dostarczone teksty i zdjęcia. Tak jak zdjęcia wykonuje fotograf, tak teksty pisze lekarz lub wynajęta osoba (copywriter).
- Wykonanie strony internetowej i uruchomienie rejestracji online.
- Zamieszczanie postów na Facebooku – opisów zabiegów, zdjęć i filmów. Odpowiadanie na komentarze i wiadomości.
Estetic Med Kędzia – Estetic nawiązuje do medycyny estetycznej. Med nawiązuje do zawodu lekarza. Kędzia do nazwiska doktor Magdy.
Domena esticmedkedzia.pl
Fanpage Estetic Med Kędzia (nazwa własna określa nazwę strony na Facebooku i ułatwia oznaczanie strony po @ – efekt śliczna nazwa strony w pasku wyszukiwania https://www.facebook.com/EsteticMedKedzia)
W miejscu podsumowania – film, w którym doktor Magda ma dla Ciebie kilka słów.
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?