Jest mi dobrze – krótka historia owocnej współpracy

Case study jednoosobowego gabinetu medycyny estetycznej Estetic Med Kędzia doktor Magdaleny Kędzi. Od zera do 1500 pacjentów w 2 lata. Czyli jak to robimy, gdy trzeba zbudować biznes dla lekarza.

Współpracę rozpoczęliśmy od poznania się i ustalenia celów, które mieliśmy wspólnie  zrealizować. W przypadku doktor Magdaleny Kędzi, która ostateczną decyzję o “przejściu na swoje” podjęła prawie z dnia na dzień, byliśmy w punkcie zero.

Zero kontaktu z pacjentkami obsługiwanymi w ostatniej placówce
Zero strony internetowej i Facebooka.
Zero promocji, logo i zdjęć.

Dziś doktor Magda jest po nagraniu swojego pierwszego wystąpienia w telewizji, uznanym szkoleniowcem i rozpoznawalną marką lekarza medycyny estetycznej.

Cele:
• Stworzenie identyfikacji wizualnej.
• Budowanie rozpoznawalności lekarza
• Dotarcie do pacjentów z poprzedniego miejsca pracy
• Pozyskanie nowych pacjentów
• Wzrost sprzedaży droższych procedur
• Praca 4 dni w tygodniu

Zadania:
• sesja zdjęciowa
• opracowanie nazwy, logo i kolorystyki,
• stworzenie strony internetowej esteticmedkedzia.pl
• założenie strony na Facebooku
• bieżąca obsługa Facebooka i strony internetowej
• tworzenie treści i konsultacje marketingowe

Ustalenie ważnych działań, które umożliwiają realizację kolejnych

Doktor Magda skupiła się na szukaniu i wyposażeniu gabinetu, nawiązaniu kontaktu w dystrybutorami preparatów, spotkaniem z księgową i umówieniem sesji fotograficznej. My zebraniem informacji, określeniem kim są przyszli pacjenci, wymyśleniem nazwy i zbudowaniem podwalin internetowej rozpoznawalności.

Harmonogram działań:

  1. Sesja zdjęciowa lekarza.  Zdjęcia są potrzebne do stworzenia strony internetowej i do mediów społecznościowych (Facebook).
  2. Ustalenie kolorów, które będą wykorzystane w logo, na stronie i identyfikacji wizualnej w mediach społecznościowych. Wybór kolorów ułatwia przygotowanie logo i rozpoczęcie prac nad stroną internetową.
  3. Nazwa. Ustalenie nazwy pod którą będzie funkcjonować lekarz i jego gabinet. Nazwa jest konieczna do stworzenia logo, wykupienia domeny (nazwy strony – sprawdzenie czy jest dostępna) i założenia strony na Facebooku (fanpage).

Wskazówka: W pierwszej kolejności sprawdzamy dostępność domeny i nazwy strony na Facebooku, a następnie akceptujemy nazwę. W nazwie powinno zawierać się nazwisko i “specjalizacja”. 

Ważna jest również  “nazwa własna” strony na Facebooku, która jest unikalna, czyli nie ma dwóch stron o identycznej nazwie własnej. A może być nieskończenie dużo stron o tej samej nazwie głównej.

  1. Opracowanie zakresu usług. Zakres usług określa pośrednio zawartość strony internetowej oraz komunikację do grupy przyszłych pacjentów. 
  2. Założenie strony na Facebooku. Publikacja postów ułatwia zabranie informacji na stronę internetową. Teksty na stronę tworzy lekarz, bo on wie najlepiej co będzie i dla kogo robił.

Wskazówka: Występuje wśród lekarzy błędne założenie, że teksty opracowuje firma robiąca stronę. Firma zamieszcza dostarczone teksty i zdjęcia. Tak jak zdjęcia wykonuje fotograf, tak teksty pisze lekarz lub wynajęta osoba (copywriter).

  1. Wykonanie strony internetowej i uruchomienie rejestracji online.
  2. Zamieszczanie postów na Facebooku – opisów zabiegów, zdjęć i filmów. Odpowiadanie na komentarze i wiadomości.

Estetic Med Kędzia – Estetic nawiązuje do medycyny estetycznej. Med nawiązuje do zawodu lekarza. Kędzia do nazwiska doktor Magdy.

Domena esticmedkedzia.pl 

Fanpage Estetic Med Kędzia (nazwa własna określa nazwę strony na Facebooku i ułatwia oznaczanie strony po @ – efekt śliczna nazwa strony w pasku wyszukiwania   https://www.facebook.com/EsteticMedKedzia)

W miejscu podsumowania – film, w którym doktor Magda ma dla Ciebie kilka słów.