Lekarze i lekarki, którzy chcą pozyskać więcej pacjentów wysokobudżetowych, muszą mieć jasny cel, umieć współpracować i mieć w sobie otwartość na nowe doświadczenia i edukację.

Cel, który chcemy zrealizować

Pierwsze, co trzeba zrobić, aby pozyskać więcej pacjentów wysokobudżetowych, to mieć właściwy i sprecyzowany cel. Nie pozyskuje się większej ilości pacjentów przez przypadek, tylko przez planowe i celowe działanie. Jakie mogą być cele lekarzy?

Doświadczeni i dojrzali

Najczęściej zgłaszają się do nas dwie grupy lekarzy i lekarek. Pierwsza, większa grupa ma ugruntowaną pozycję zawodową, powyżej 40 lat i chce więcej zarabiać, pracując mniej, uwolnić się od publicznej ochrony zdrowia.

W celu utrzymania wysokości dochodów, zapewnienia sobie możliwości rozwoju i zmniejszenia czasu pracy, konieczne jest wykonanie droższych usług. Zazwyczaj w medycynie są to zabiegi. Na przykład okulistka może wykonać w ciągu dnia pięć plastyk powiek, w miejsce 30-40 konsultacji.

Młodzi i świadomi

Druga grupa to młodzi świeżo po specjalizacji zabiegowcy - chirurdzy, neurochirurdzy, specjaliści medycyny estetycznej. Chcą wykonywać określone zabiegi, budować swoją markę osobistą lekarza i mniej pracować, niż starsi koledzy i koleżanki. 

Młodzi lekarze chcą wziąć sprawy swojego życia zawodowego w swoje ręce. Nie chcą wypalać się, jak psychicznie i fizycznie pracują po 300 i więcej godzin miesięcznie. Mają również wiedzę o tym, jak i ile pracuje się za granicą.

Otwartość na nowe i inne

Jeśli chcesz pozyskiwać więcej pacjentów wysokobudżetowych, to musisz być gotowy do zmiany sposobu myślenia o promocji usług medycznych i o promocji siebie. Dlatego, że to, co trzeba zrobić, aby skutecznie pozyskiwać pacjentów wysokobudżetowych, jest tym, czego teraz nie robisz.

Zmiana schematu myślowego

Albert Einstein napisał, że nie możemy rozwiązywać problemów, używając takiego samego schematu myślowego, jakim posługiwaliśmy się w trakcie ich pojawienia się. Zazwyczaj lekarze, którzy się do nas zgłaszają, robią coś, co nie przynosi efektów lub nie robią nic. My proponujemy działania, które przynoszą efekty i sprawdzają się u naszych klientów.

Współpraca partnerska

We współpracy z marketerami lekarze i lekarki muszą przyjąć inną perspektywę współpracy, niż ta w której zazwyczaj funkcjonują w placówkach medycznych. Dlatego, że w przypadku pozyskiwania pacjentów wysokobudżetowych zaangażowanie lekarza w tworzenie materiałów do promocji jest kluczowe.

Podział zadań

Część zadań jest do wykonania osobiście przez lekarza, np. nagranie filmów telefonem i nikt z agencji go nie zastąpi. Umiejętności i doświadczenie lekarza są na początku współpracy bez znaczenia. Wszystko, co jest konieczne, aby tworzyć filmy (z wyjątkiem telefonu) - instruktaż, scenariusze, tematy - lekarz otrzyma od marketerów, a doświadczenie przyjdzie z czasem.

Podział pracy

Część pracy, zazwyczaj tej najbardziej pracochłonnej i niepowtarzalnej wykonają specjaliści z agencji, np. projekty grafik, montaż filmów, dodanie napisów, publikacje w mediach społecznościowych, analiza konkurencji, research tematów ważnych dla pacjentów itd. 

Wiedzę medyczną, dostęp do pacjentów, zbieranie opinii jest w gestii lekarzy i ich zespołów (rejestratorki, pielęgniarki, menedżerowie), które mają kontakt z pacjentami. Marketing i promocja usług medycznych może doprowadzić pacjenta do momentu umówienia wizyty. 

To, czy pacjent zostanie pacjentem wysokobudżetowym, zależy od kliku czynników niezależnych od marketerów. Do tych czynników zaliczamy m.in.:

  • kwalifikację pacjenta do zabiegu, 
  • dostępny budżet lub możliwości finansowania zabiegu, 
  • stan zdrowia pacjenta,
  • dostępność terminów, 
  • zaufanie pacjenta do lekarza, 
  • efekty przed po, 
  • wspólne zgodne i realne oczekiwania co do rezultatów zabiegu i leczenia.

Tiktokizacja mediów - świat się zmienia

W dobie tiktokizacji mediów społecznościowych i tiktokizacji komunikacji międzyludzkiej w internecie, aby mieć więcej pacjentów wysokobudżetowych, konieczne jest nagrywanie filmów. Brak chęci i otwartości u lekarza do tego typu aktywności jest zazwyczaj barierą, która nie pozwala na współpracę i osiąganie zadowalających wyników.

Rób to, co trzeba, aby pozyskać więcej pacjentów wysokobudżetowych

Każdy lekarz lub lekarka ma trochę inną sytuację startową, inny zasób doświadczeń i jest inną osobowością. Dlatego współpraca w zakresie marketingu i promocji jest mocno zindywidualizowana. Być może w Twoim przypadku, trzeba zastosować inne działania niż u Twojej koleżanki.

Uzgadniając warunki współpracy, bierzemy na siebie odpowiedzialność nie tylko za wyniki, ale również za relację z klientem opartą na zaufaniu. Jeżeli jest dobra relacja i każdy robi to, co trzeba, to zazwyczaj są wyniki i zrealizowane cele. Najważniejsze dla nas jest to, że równolegle następuje poprawa komfortu życia i pracy naszych klientów.