Jak pozyskać więcej pacjentów na swoje usługi?
Jak pozyskać więcej pacjentów na swoje usługi? Marketing usług medycznych, czyli ten, który jest wykorzystywany do pozyskiwania pacjentów, ma swoje ograniczenia i wymaga wyczucia, gdyż poruszamy tematy związane z problemami zdrowotnymi.
Kto zastanawia się jak pozyskać więcej pacjentów?
Część osób wykonująca zawód lekarza, właściciele i menedżerowie placówek, których działalność oparta jest o dobrowolnego pacjenta lub komercyjnego pacjenta musi się zmierzyć z tematem pozyskania pacjentów, konkurencji i promocji swojej działalności.
Ten artykuł jest dla osób, które chcą wiedzieć jak pozyskać więcej pacjentów. Dla osób, które chcą wspólnie z partnerem, jakim jest agencja realizować cel pozyskania pacjentów, rozwoju marki osobistej czy promocji marki placówki.
Oddaj specjaliście to co specjalistyczne
Przyjmujemy założenie, że najlepiej jest, gdy sprawy marketingu powierzamy marketerom, a problemy ze zdrowiem lekarzom i medykom. Dlatego ograniczymy do minimum teorię i skupimy się na pokazaniu, jak można zrobić w pół godziny tygodniowo materiał do promocji.
Jeżeli interesuje Cię temat budowania i rozwijania marki osobistej to kierujemy do e-booka wydanego przez PZWL Wydawnictwa Lekarskie “Marka osobista lekarza -budowanie i rozwój”.
Planowanie
Brian Tracy napisał “Szacuje się, że każda minuta poświęcona na planowanie pozwala zaoszczędzić dziesięć minut pracy”. My we współpracy z klientem przygotowujemy m.in. plan działań, analizę obecności w internecie i analizę konkurencji.
Uwzględniamy w przygotowanych opracowaniach czynniki, które wpływają na decyzje pacjentów i narzędzia, które służą dotarciu z informacją o usługach do potencjalnych pacjentów (zarówno te bezkosztowe, jak i płatne).
Jakie korzyści daje współpraca ze specjalistami?
Być może zastanawiasz się jaką pracę wykonuje zespół w agencji marketingu medycznego takiej jak Imagemed. Czy to tylko wymyślanie postów i ich wstawianie do mediów społecznościowych? Czy nasza praca polega na wyszukiwaniu zdjęć i opisywaniu tematów medycznych, pod którymi podpisuje się lekarz?
Nie wiemy, jak jest w innych agencjach. Dla nas klient jest partnerem i otrzymuje odpowiedzi na pytania, doświadczenie i wiedzę z 7 lat pracy dla różnych specjalizacji. Współpracę dzielimy na dwa bloki - przygotowanie i realizacja.
Jak pozyskać więcej pacjentów - od czego zacząć?
My zaczynamy od trzech rzeczy:
- przygotowania planu działań (3 miesiące + 3 miesiące);
- przeprowadzenia analizy mediów społecznościowych, profilu firmy w Google i strony internetowej pod kątem zwiększenia liczby pacjentów i wysokości obrotów;
- oceny konkurencji (3 konkurencyjne placówki).
Co obejmuje plan działań?
Plan działań obejmuje szczegółową strategię marketingową i harmonogram działań opracowany przy wykorzystaniu wyników przeprowadzonej przez Imagemed analizy oraz oceny konkurencji.
Plan działań jest przygotowany pod kątem osiągnięcia wyznaczonych przez klienta celów.
W dokumencie są informacje:
- w jaki sposób i jakie materiały marketingowe przygotować;
- gdzie są potencjalni pacjenci i jak się z nimi komunikować:
- jakie działania marketingowe realizować;
- jakie budżety reklamowe będą konieczne na dystrybucję informacji o Twojej działalności do potencjalnych pacjentów;
- lista tematów do wykorzystania przy tworzeniu materiałów marketingowych;
- lista potrzebnych narzędzi marketingowych i narzędzi do obsługi pacjentów;
- harmonogram publikacji w social mediach;
- lista działań w social mediach;
- opis docelowych grup pacjentów;
- jak wzmacniać markę placówki,
- jak wzmacniać markę osobistą specjalisty.
Co obejmuje analiza obecności w internecie?
Będziemy analizować następujące elementy:
- rozpoznawalność marki;
- rozpoznawalność specjalistów;
- wykorzystanie przestrzeni internetowej;
- łatwość / trudność "trafienia" na usługi;
- atrakcyjność komunikacji w mediach społecznościowych;
- atrakcyjność i czytelność komunikacji na stronie internetowej;
- spójność identyfikacji wizualnej;
- analizę konkurencji (3 konkurentów);
- lokowanie wybranych usług we własnych kanałach komunikacji i na stronie internetowej;
- wykorzystania trendów w mediach społecznościowych.
Ocena działań konkurencji zawiera informacje, co robi i w jaki sposób, czego nie robi i jakie ma przewagi nad Twoją działalnością.
Analiza zawiera konkretne wskazania, które obszary należy zmienić, aby zwiększyć sprzedaż i ilość obrotów. Zazwyczaj klienci, którzy realizują działania marketingowe i promocyjne, przeznaczają na pozyskiwanie pacjentów od 4 000 zł do 30 000 zł miesięcznie.
Zakres usług i dokładna kwota miesięczna dla naszych klientów wynika z przeprowadzonych analiz oraz przyjętego planu działań.
Jaki jest Twój cel?
Już starożytni wiedzieli, że “Temu, kto nie wie, do jakiego portu zmierza, nie sprzyja żaden wiatr.” (Seneka). Oznacza to, że potrzebny jest nam jasny i mierzalny cel. Pracę w projekcie “Jak pozyskać więcej pacjentów na swoje usługi?” zaczynamy od spisania celu - ilu pacjentów, na jakie usługi i w jakim czasie chcemy pozyskać.
Możesz ten cel realizować samodzielnie lub poszukać partnerów, którzy będą Cię wspierać. Ważne, gdy jesteś lekarzem i / lub właścicielem placówki, abyś miał świadomość, że marketing usług medycznych nie robi się sam rękoma specjalistów z agencji. Twój udział jest konieczny do skutecznego zrealizowania celu.
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?