Wbrew powszechnej opinii można budować społeczność na TikToku w oparciu o wartościowe treści. Dla naszych klientów prowadzimy strategię marketingową, która również obejmuje TikTok. Bez dodatkowej pracy klienta i budżetu na reklamę konto ma 6 tysięcy obserwujących pozyskanych w 6 miesięcy. Przedstawiamy nasze case study – lekarz na TikToku.

Czy TikTok to tylko mało wartościowe filmy?

TikTok w Polsce ma według różnych źródeł od 8 do 10 milionów użytkowników. Największą grupę stanowią osoby w wieku 18 – 34 lata. Jest to 60% ogółu użytkowników. Duża część zamieszczanych filmów na tej platformie dostarcza rozrywkę. Niewielka część zawiera informacje edukacyjne. Na TikToku zamieszczamy tylko filmy z krótkim opisem.

To, co wydaje się wadą platformy, jest tak naprawdę ogromną szansą dla osób tworzących filmy z wartościową wiedzą. Dlatego, że jest mniejsza konkurencja i łatwiej być zauważonym. Dotyczy to również lekarzy nagrywających filmy edukacyjne i informacyjne. Każdy z użytkowników TikToka może mieć problem zdrowotny. Gdy mamy problem zdrowotny, to szukamy informacji i rozwiązania problemu.

Lekarz na TikToku – od czego zacząć?

Zaczynamy od przygotowania strategii marketingowej, której realizacja ma wspierać osiągnięcie celów biznesowych. We współpracy z lekarzami i placówkami minimalizujemy ich zaangażowanie czasowe w marketing przy wykorzystaniu najskuteczniejszych formatów, czyli filmów. Innych rodzajów materiałów poza filmami nie można zamieszczać na TikTok.

Tematy filmów – kategoria: lekarz na TikToku

Filmy należy przygotować uwzględniając dwa założenia – tematykę oraz format. Wybór tematów filmów najlepiej, gdy jest poprzedzony analizą, co interesuje potencjalnych pacjentów. Wskazówką są pytania pacjentów, które zadają podczas telefonicznego umawiania wizyt, w gabinecie podczas konsultacji czy w mediach społecznościowych (na grupach fejsbukowych, w komentarzach i wysyłanych wiadomościach).

We współpracy z klientami podkreślamy oszczędność czasu przeznaczonego na promocję w stosunku do osiąganych efektów. Dlatego dogłębnie analizujemy tematy filmów, o których nagranie prosimy klientów i publikujemy ten sam film w różnych kanałach. Najczęściej są to Facebook, Instagram, YouTube i TikTok. 

Takie działanie nazywa się recyklingiem treści i jest wykorzystywane we współczesnym online marketingu medycznym dość powszechnie.

Format filmów na TikToku

Format filmów, czyli długość i sposób nagrywania. TikTok to aplikacja na telefony. W przeciwieństwie do YouTuba ogląda się ją w pionie. Oznacza to, że lekarz na TikToku nagrywa filmy trzymając telefon pionowo. Zapewnia to wykorzystanie całego ekranu telefonu osoby oglądającej film. Zalecamy pozostawienie nad głową występującego około ⅓ ekranu na dodanie w tym miejscu napisów.

Tik Tok dopuszcza do publikacji filmy, które mają długość do 3 minut. Dłuższe trzeba dzielić na odcinki. Przy wstawianiu filmów można dodać zaledwie kilka słów opisu, ale lepiej zamiast opisu dodać tytuł i hashtagi. TikTok oferuje możliwość dodania do filmu dowolnej muzyki.

Jak często publikować filmy na TikToku?

My zalecamy minimum 2 filmy tygodniowo. Pamiętajmy, że naszym celem jest pozyskanie pacjentów poprzez dodawanie filmów edukacyjnych i informacyjnych. Mniej istotnym celem jest skupianie się na liczbie obserwujących konto, liczbie wyświetleń i polubieniach. Te cele realizują się niejako przy okazji dostarczania wartościowych treści dla użytkowników TikToka.

Zalety naszej taktyki

Nasi klienci doceniają, że nad promocją swojej osoby i placówki pracują mniej niż 30 minut tygodniowo. To my, jako ImageMed, pracujemy nad każdym materiałem kilka godzin, aby maksymalnie go wykorzystać. U nas lekarz na TikToku jest tylko jednym z kilku elementów pozyskiwania wysokobudżetowych pacjentów. 

Klienci otrzymują od nas tematy i wskazówki do filmów, które przeanalizowaliśmy na podstawie zapytań potencjalnych pacjentów. Dzięki temu zwiększamy zainteresowanie opublikowanym filmem, trafiając w potrzeby oglądających.

Zwiększamy rozpoznawalność marki osobistej lekarza w kilku kanałach komunikacyjnych jednocześnie. Część z nich wymaga wsparcia płaceniem za dotarcie do potencjalnych pacjentów. Dlatego, że jest duża konkurencja wśród lekarzy i placówek. Część mediów, a należy do niej TikTok, umożliwia zdobycie zasięgów bez dodatkowych kosztów.

Efekty

Obecność lekarza na TikToku może w pół roku przebić liczbą fanów, ilością polubień oraz liczbą wyświetleń wyniki z Facebooka i Instagrama prowadzonego od kilku lat. 
Poniżej zrzuty ekranu naszego klienta pokazujące wyniki naszej współpracy. Ponad 6 000 obserwujących profil doktora. Najpopularniejszy film jest blisko osiągnięcia wyniku 100 tysięcy wyświetleń. Sześć filmów przekroczyło 50 tysięcy wyświetleń. Udostępnienia filmów z profilu – 818. To wszystko przy zerowym budżecie na płatne zasięgi.