Marka osobista

Marka osobista

Marka osobista lekarza to sposób, w jaki promujemy siebie wśród innych. To proces, w którym lekarz wpływa na postrzeganie swojej osoby i swoich działań przez otoczenie, w tym przez pacjentów. Mimo że ten proces trwa przez całe życie zawodowe, często odbywa się bezwiednie.

“Chcesz wiedzieć, kim jesteś? Nie pytaj. Działaj! Twoje działanie Cię określi i zdefiniuje.”

Thomas Jefferson

Dlaczego autopromocja jest ważna?

Możesz być najlepszym specjalistą, posiadać ogromną wiedzę, nieustannie się szkolić, zdobywać doświadczenie i nagrody. Jednak to może nie wystarczyć, jeżeli masz nikłą rozpoznawalność wśród potencjalnych pacjentów, czyli nie promujesz się tam, gdzie oni są i nie mówisz ich językiem. W takiej sytuacji będziesz na przegranej pozycji i nie osiągniesz sukcesu na prywatnym rynku usług medycznych.

Marka osobista dla pacjentów czy specjalistów?

Masz prawdopodobnie silną markę osobistą w swoim zawodowym środowisku, ale nikłą lub zerową markę wśród pacjentów. Jak to zmienić? Pracuj nad tym samodzielnie lub zatrudnij specjalistów. A na rozgrzewkę mamy dla Ciebie porcję wiedzy na temat budowania silnej marki osobistej lekarza.

Dlaczego marka osobista?

Często spotykamy się ze sceptycznym podejściem do autopromocji wśród lekarzy. Mamy nadzieję, że to podejście się zmieni.

Równie rzadko spotykamy się z celowym budowaniem marki osobistej od początku pracy zawodowej. Wzrost zainteresowania marką osobistą wiąże się z rozwojem internetu i mediów społecznościowych.

Dzisiaj bycie świetnym lekarzem to za mało. Świat się nie kończy na nieustannym doskonaleniu swoich umiejętności zawodowych. Pomaganie pacjentom wymaga również otwartości na akceptacje zachodzących zmian i wykorzystanie dostępnych możliwości.

Korzyści z budowania marki osobistej

Zastanówmy się jakie sukcesy można odnieść, gdy celowo i z wykorzystaniem wiedzy marketingowej buduje się markę osobistą lekarza.

Można lepiej wykorzystać internet do różnych form kontaktu z pacjentem, nie tylko wystawiania recept i zwolnień. Można edukować pacjentów, prowadzić akcje zwiększające świadomość, akcje profilaktyczne i promujące zdrowy styl życia. Takie działania promują lekarza i są całkowicie legalne.

Marka osobista_korzysci

Marka osobista a promocja zdrowia

Promocja zdrowia jest wpisana w Ustawę o działalności leczniczej
(art. 3 ust. 2 pkt 1).

Ustawodawca przez promocję zdrowia rozumie działania umożliwiające poszczególnym osobom i całemu społeczeństwu zwiększenie kontroli nad czynnikami warunkującymi stan zdrowia i przez to jego popraw, promowania zdrowego stylu życia oraz „środowiskowych i indywidualnych czynników sprzyjających zdrowiu” (art. 2 ust. 1 pkt 7).

Promocja zdrowia może być wykonywana za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub innych systemów łączności.

Marka osobista to zaufanie

Warunkiem, aby te działania były skuteczne, jest posiadanie przez lekarza zaufania pacjentów. Komu ufamy jako pacjenci w dwudziestym pierwszym wieku?

Ufamy markom osobistym, które wykorzystują internet, media społecznościowe i tradycyjne media do firmowania (brandowania) swoich działań. Marki osobiste są odpowiedzią na kryzys autorytetów.

1Dan Schwabel, Personal branding 2.0, Helion, 2012

Chcesz mieć więcej pacjentów?

kontakt@imagemed.pl

577 400 047