Marketing medyczny i promocja placówki po wakacjach
Marketing medyczny i promocja placówki po wakacjach wymaga zazwyczaj korekty, a czasami dogłębnej przebudowy. Jak wiadomo w sektorze prywatnych usług medycznych lato to okres mniejszej aktywności pacjentów. Jak przygotować się do ostatniego kwartału roku, aby osiągnąć dobre wyniki i się nie zamęczyć?
Wrzesień to taki styczeń
Mam przemyślenie, że wrzesień to taki styczeń, jeżeli chodzi o postanowienia i chęć wprowadzenia zmian. Również w promocji usług medycznych dostrzegam trend rozpoczynania nowych działań w celu pozyskania pacjentów. Wiąże się to z mentalnym przejściem w tryb pracy oraz sezonowością usług medycznych.
Pogoda a zdrowie
Dla przykładu w medycynie estetycznej rozpoczyna się sezon zabiegów laserowych, których nie wykonuje się w miesiącach słonecznych. U laryngologów pojawiają się pacjenci do operacyjnego leczenia zatok, gdyż wraz z pogorszeniem pogody wracają dolegliwości bólu głowy, kataru i ropne wydzieliny.
Początek
Zaczynamy od określenia celów, jakie chcemy zrealizować w czwartym kwartale. Jakie usługi i specjalistów mamy do wypromowania. Ilu pacjentów chcemy pozyskać? Czy chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki (specjalisty, gabinetu lub kliniki) i w jakim stopniu? Niby banał, ale kto z Was ma precyzyjnie określone cele?
Pieniądze
Marketing medyczny i promocja placówki potrzebuje pieniędzy, czyli budżetu. Budżet określa, ile pieniędzy ogółem wydamy na promocję, na reklamy fejsbukowe, na Google i pracę marketerów. Pieniądze sprawiają, że wiele ambitnych i fantazyjnych pomysłów marketingowych pozostaje pomysłami.
Na decyzje, o tym jaka będzie wielkość budżetu, duży wpływ mają osiągane wyniki w poprzednich miesiącach i świadomość cen usług marketingowych. My zaczynamy od ustalenia budżetu na cały okres planowanych działań, a następnie dzielimy go na miesiące.
Gwarancja wyniku
Marketing niczego nie gwarantuje. Jedno ze słynnych zdań marketingu brzmi: Połowa środków wydawanych na reklamę zostaje przepalona, a problem w tym, że nigdy nie wiadomo, która to połowa.
Wielkość budżetu przekłada się na wybór działań i narzędzi promocyjnych
Narzędzia i działania
Znając wielkość budżetu marketingowego i mając określone cele, analizujemy narzędzia i działania, które mieszczą się w budżecie i pomogą osiągnąć cele. Doświadczeni marketerzy wiedzą, że marketing medyczny i promocja placówki różni się w zależności od wykonywanych usług. Są to na tyle znaczące różnice, że trzeba dobierać działania i narzędzia marketingowe indywidualnie.
Marketing medyczny i promocja placówki – narzędzia
Przypomnę najważniejsze i najpopularniejsze narzędzia marketingowe, wykorzystywane do promocji placówek medycznych i pozyskiwania pacjentów, do których należą:
- strona internetowa,
- social media (pytanie, które lepiej sprawdzą się w określonej specjalizacji i rodzaju usług medycznych),
- pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO),
- reklamy Google Ads, reklamy Facebook Ads (posty sponsorowane), TikTok Ads,
- wideo (filmy publikowane w social mediach i na stronie internetowej),
- współpraca z influencerami i mikro influencerami,
- marketing rekomendacji (marketing szeptany, marketing rekomendacji, czyli opinie pacjentów),
- klasyczne media (prasa drukowana, telewizja, radio),
- nowe media (platformy medialne, np. anywhere.pl, TV internetowa, np. AnywhereTV)
Standardowy zestaw narzędzi marketingowych
Prosty zestaw narzędzi wykorzystywany do promocji usług medycznych i pozyskiwania pacjentów, który wykorzystują placówki medycznej, składa się z:
- social mediów (Facebook, Instagram),
- strony internetowej,
- pozycjonowania,
- wizytówki Google Moja Firma,
- jakaś formy płatnej reklamy w social mediach lub Google.
Marketing medyczny i promocja placówki po wakacjach
Marketing medyczny i promocja placówki po wakacjach wymaga ustalenia jasnych celów, określenia budżetu i wyboru odpowiednich narzędzi marketingowych. Dzięki tym trzem podstawowym elementom łatwiej będzie realizować kreatywne pomysły i skuteczną komunikację marketingową placówki medycznej.
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?