Czy wiesz, że wydarzenia na Facebooku i LinkedIn przykuwają większą uwagę niż zwykły post? Live’y również mają większe zasięgi niż post ze zdjęciem i tekstem. Postanowiłem uzupełnić temat wykorzystania tych form komunikowania się z potencjalnymi pacjentami i klientami o plan promocji wydarzeń z live na Facebooku.

Skrócony plan promocji wydarzeń z live na Facebooku

  1. Rób wydarzenia, które kończą się live’em.
  2. Wybierz ciekawy temat dla Twoich potencjalnych pacjentów i klientów.
  3. Przygotuj opis i grafiki wydarzenia.
  4. Zaplanuj i wydarzenie z wyprzedzeniem.
  5. Opublikuj wydarzenie.
  6. “Weź udział”, zaproś znajomych, zaproś gościa, udostępnij na grupach.
  7. Publikuj posty przypominające w zakładce “Dyskusja”.
  8. Wykorzystaj płatne reklamy Facebooka.
  9. Napisz maila o wydarzeniu do bazy mailingowej.
  10. Poinformuj o wydarzeniu w innych kanałach komunikacji.

Plan promocji wydarzeń z live na Facebooku

W artykule 7 powodów, dla których warto robić wydarzenia i live’y opisałem korzyści z wykorzystywania takich działań dla realizacji swoich celów, np. pozyskania leadów, zdobywania pacjentów, zwiększenia zasięgu i wzmacniania marki. Jakie są zatem kolejne kroki w promowaniu wydarzeń z live, gdyż samo utworzenie to za mało.

Najważniejsze…

w naszej strategii jest zakończenie wydarzenia live’em. 

Przygotuj ciekawy temat

Dobry temat to połowasukcesu. Temat może zawierać w sobie obietnicę rozwiązania problemu, korzyść z wykorzystania nowej wiedzy lub rozwiać obiekcję, którą mają Twoi klienci i pacjenci. Warto zwrócić uwagę na pytania, które zadają Tobie pacjenci i klienci, np. posty na grupach fejsbukowych czy zapytania w Messengerze. Od najprostszych – jak się przygotować do zabiegu, po obejmujące całe zagadnienie np.  jak leczyć zapalenie zatok.

Opis jest rozwinięciem tematu

W opisie należy umieścić informację, o czym będziesz mówił podczas live oraz dlaczego warto dołączyć do wydarzenia i uczestniczyć w live. Gdy zapraszasz gości do live, to pamiętaj przedstawić ich w opisie wydarzenia. Możesz podać dodatkowe informacje organizacyjne, np. do kogo kierowane jest wydarzenie i live, czy jest bezpłatne.

Publikacja wydarzenia 

Do wydarzenia potrzebujesz grafiki lub zdjęcia tzw. okładki wydarzenia. Planuj wydarzenia z wyprzedzeniem, aby dłużej były dostępne dla użytkowników Facebooka. Proponuję minimum 4 tygodnie wcześniej opublikować wydarzenie. Większe wydarzenia, np. konferencje są publikowane z kilku miesięcznym wyprzedzeniem. Według naszej wiedzy najlepszymi dniami na rozpoczęcie transmisji na żywo są wtorek, środa, czwartek i niedziela, godziny po 20.00 lub godziny przedpołudniowe.

Wydarzenie możesz promować wykorzystując reklamy Facebooka i własne działania

Własne działanie zacznij od tego, że sam potwierdzasz swój udział w wydarzeniu. Następnie zaproś znajomych, którzy mogą być zainteresowani wydarzeniem. Udostępnij wydarzenie na grupach, których temat jest związany z tematem wydarzenia. Sprawdź, czy regulamin grupy nie zakazuje takich działań lub napisz do administratora zapytanie.

Zaproś gości do live

Gdy planujesz transmisję live z udziałem gościa, poinformuj go o starcie promocji. Poproś o potwierdzenie udziału w wydarzeniu. Gdy Twój gość prowadzi swoją stronę na Facebooku, możesz uzgodnić, że strona będzie również współorganizatorem wydarzenia. Wówczas wydarzenie jest widoczne również na jego stronie. 

Działania te służą zwiększeniu widoczności wydarzeń w początkowym momencie po ich opublikowaniu. Każdej osobie, która kliknie “Zainteresowany(a)” lub “Wezmę udział” Facebook umieszcza automatyczny post na jej osi czasu, który mogą zobaczyć jej znajomi. Jest to dużą korzyścią dla organizatora wydarzenia.

Porozmawiaj o swoim wydarzeniu

Plan promocji wydarzeń z live obejmuje również dyskusję. W wydarzeniu jest dostępna zakładka “Dyskusja”. Wykorzystaj tą zakładkę do umieszczania postów związanych z wydarzeniem i wywołania dyskusji wśród uczestników. Posty zamieszczone w dyskusji są widoczne do osób, które kliknęły “Zainteresowany(a)” lub “Wezmę udział”. Zwiększamy w ten sposób szansę na udział uczestników wydarzenia w live, czyli naszym finale.

Dlaczego live jako finał wydarzenia?

Live’y mają większe zasięgi od tej samej treści opublikowanej w formie posta z filmem. Live jest promowaną formą kontaktu z innymi użytkownikami przez samego Facebooka.  Live zwiększa zaangażowanie oglądających poprzez możliwość zadawania pytań i uzyskiwania szybkich odpowiedzi. Jest coś ludzkiego w kontakcie z drugą osobą podczas live, co sprawia, że jest to najbliższa forma spotkania online.

Reklama wydarzenia

Po działaniach bezpłatnych możesz włączyć w swój plan promocji wydarzeń z live na Facebooku płatne reklamy. Jest dedykowany wydarzeniom sposób reklamy – zdobywanie uczestników wydarzeń. Możesz również promować wydarzenie z użyciem innych celów reklamowych i formatów postów, np. nagrywając film, w którym zapraszasz na wydarzenie, post ze zdjęciem i z linkiem do wydarzenia. 

Temat reklam na Facebooku wymaga osobnego omówienia, chcę, żebyś miał świadomość, że możesz swoje wydarzenie promować z użyciem płatnych reklam.

Mailing i inne formy promocji

Jeżeli masz bazę mailingową, to wyślij do niej mail z zaproszeniem na wydarzenie. Jeżeli prowadzisz inne kanały komunikacji na przykład stronę internetową lub Instagram, tam również zamieść informacje o wydarzeniu. Każde dodatkowe miejsce promocji wydarzenia jest ważne dla sukcesu wydarzenia.

Nagranie live – dodatkowa korzyść

Twój trud włożony w promocję wydarzenia i przygotowanie live przynosi dodatkowe korzyści. Facebook automatycznie generuje nagranie live. Nagranie jest dostępne w wydarzeniu i na Twojej stronie. Zyskujesz kolejny film, który będzie widoczny dla osób odwiedzających Twoją stronę. Nagranie możesz pobrać i umieścić na YouTubie.

Czy wszystkie wydarzenia odnoszą sukces? Czy live zawsze przyciąga oglądających? Nie wszystkie i nie zawsze. Na sukces wpływa wiele zmiennych – chwytliwy tytuł, ciekawa grafika, dobry termin, ogólne zainteresowanie tematem. Umiejętności wykorzystania wydarzeń i live dola swojej działalności wymaga ćwiczeń.