Pozyskiwanie pacjentów a odpowiednie nieruchomości medyczne
W nieruchomościach najważniejsze są trzy rzeczy - lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. W prowadzeniu placówki medycznej najważniejsze są trzy rzeczy - pacjenci, zespół i infrastruktura.
Czy niewłaściwe nieruchomości medyczne mogą być przeszkodą w rozwoju placówki i pozyskiwaniu pacjentów?
Czym są nieruchomości medyczne?
Nieruchomości medyczne to nieruchomości, które przeznaczane są na cele medyczne lub zdrowotne, takie jak na przykład: kliniki, szpitale, centra medyczne, przychodnie lekarskie, laboratoria, ośrodki rehabilitacyjne i wiele innych.
Nieruchomości te są zwykle wyposażone w specjalistyczny sprzęt medyczny i zaawansowane technologie medyczne oraz spełniają wymagania i standardy sanitarno-higieniczne.
Inwestycja w nieruchomości medyczne może przynosić duże zyski, ponieważ cały czas rośnie zapotrzebowanie na specjalistyczną opiekę zdrowotną w różnych dziedzinach medycyny.
Nieruchomości medyczne są szczególnie ważne w sektorze opieki zdrowotnej, ponieważ zapewniają miejsca, w których lekarze, pielęgniarki i inni specjaliści mogą świadczyć specjalistyczną opiekę medyczną i pomagać w diagnozowaniu i leczeniu chorób.
W nieruchomościach medycznych mogą być także prowadzone badania naukowe oraz szkolenia dla personelu medycznego.
Wymagania, jakie musi spełnić nieruchomość medyczna
Jaki jest związek pomiędzy nieruchomościami medycznymi a pozyskiwaniem pacjentów?
Cechy nieruchomości z przeznaczeniem na działalność medyczną możemy podzielić na dwie grupy:
- cechy budynku lub lokalu;
- cechy otoczenia i lokalizacja.
Cechy budynku lub lokalu
Każdy budynek i lokal, w którym chcemy prowadzić działalność medyczną, musi spełniać wymagania techniczne określone w aktualnym rozporządzeniu Ministra Zdrowia. Niezależnie czy planujemy budowę, przebudowę lub remont, projektant musi uwzględnić wymagania w projekcie.
Cechy otoczenia i lokalizacja
W zależności od tego czy mamy swój lokal w budynku, w którym są inne lokale, czy też swój budynek, mamy większy lub mniejszy wpływ na otoczenie. Jeżeli nasz lokal jest jednym z wielu w budynku to części wspólne:
- wejście;
- klatka schodowa;
- winda;
- teren wokół budynku;
- dostosowanie wejścia dla osób starszych i niepełnosprawnych są poza naszą kontrolą.
Już na etapie wyboru lokalu musi zweryfikować, czy te elementy ułatwiają i zachęcają pacjentów do skorzystania z naszych usług, czy wręcz przeciwnie.
Pożądane dla każdej nieruchomości medycznej
Najważniejsze według nas uniwersalne cechy otoczenia i lokalizacji dla współczesnego pacjenta komercyjnego czy wysokobudżetowego to:
- parking, na którym pacjent może zostawić samochód, estetyczny wygląd budynku i części wspólnych;
- lokalizacja, która zapewnia łatwy dojazd, np. bez korków w godzinach szczytu komunikacyjnego;
- bliskość kawiarni, galerii handlowej lub innego miejsca, gdzie można spędzić czas lub załatwić swoje sprawy przy okazji wizyty u specjalisty.
Podsumowanie
Mając świetny zespół oraz pacjentów, którzy chcą skorzystać z usług specjalisty lub oferty placówki, potrzebne jest jeszcze miejsce, które zapewni komfort pacjentowi, wzmocni jego zaufanie i zrobi pozytywne wrażenie.
Brylantów nie kupujemy na straganie, tylko w salonach jubilerskich. Wysokobudżetowych pacjentów nie powinniśmy zapraszać do placówek i gabinetów, które nie robią dobrego wrażenia i są nieodpowiednie do poziomu ceny za usługę medyczną.
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?