Pozyskiwanie pacjentów
- Home
- Pozyskiwanie pacjentów
Pozyskiwanie pacjentów
Pozyskiwanie pacjentów to często jest główny cel, który realizujemy z naszymi klientami. W sektorze prywatnych usług zdrowotnych pacjent to podstawa funkcjonowania każdej placówki. Wysokie koszty przygotowania placówki i utrzymania zespołu sprawiają, że duży nacisk kładzie się na pozyskiwanie pacjentów wysokobudżetowych i wykonywanie zabiegów.
- Potrzebujesz komercyjnych pacjentów na swoje usługi?
- Potrzebujesz wysokobudżetowych pacjentów na zabiegi, które wykonujesz?
Co proponujemy naszym klientom, którzy chcą pozyskać pacjentów
Proponujemy skupienie się na najważniejszych elementach w promocji usług medycznych. Szybkie rozpoczęcie działań w celu pozyskania pacjentów przy minimalnym zaangażowaniu czasowym specjalisty i zespołu placówki.
Nazywamy to kampanią prezydencką, gdyż zainspirowana jest słowami prezydenta Stanów Zjednoczonych Theodore’a Roosevelta „Rób to, co możesz, tym, co posiadasz, i tam, gdzie jesteś.”
„Rób, to co możesz, tym, co posiadasz, i tam, gdzie jesteś“
Gdzieś są potencjalni pacjenci, którzy mogą skorzystać z Twoich usług. Najważniejszym zadaniem jest dotarcie do nich z informacją, że możesz im pomóc. Dla nas dystrybucja informacji o specjaliście, placówce i oferowanej usłudze jest ważniejsza niż produkcja treści.
Godzinami przygotowywane, wychuchane, merytoryczne posty, zazwyczaj nikt z potencjalnych pacjentów nie czyta. Czasami koledzy lekarze i koleżanki lekarki oraz personel, aby nie podpaść szefowi.
Dlaczego nasza strategia się sprawdza - główne powody
- Pacjent zainteresuje się informacją, która jest dla niego ważna i którą jest w stanie zrozumieć. NIestety wiele stron na Facebooku prowadzonych przez lekarzy i placówki przypomina mikroblogi naukowe dla specjalistów.
- Materiał, który przykuwa uwagę potencjalnych pacjentów jest tańszy w dystrybucji. Za tą sama kwotę pieniędzy mozna dotrzeć do większej liczby potencjalnych pacjentów. Reklama wideo może być o 1000% (tysiąc procent) tańsza.
- Ponad 95% użytkowników internetu ogląda wideo (wg danych za rok 2020). Nie tylko ogląda, ale również wybiera celowo, pomijając treści tekstowe. Potwierdza to również sukces TikToka i wywołaną tym sukcesem tiktokizacje innych mediów społecznościowych.
- Najwięcej zainteresowania przynosi opisywanie typowych objawów i problemów zdrowotnych. Zapewne specjalistom wydaje się to nudne, ale nauki ekonomiczne i matematyczne wskazują na skuteczność takiego podejścia do przygotowania informacji dla potencjalnych pacjentów.
Zasada Pareto i krzywa Gaussa potwierdzają, że największa liczba pacjentów ma ten sam problem zdrowotnych, jest w podobnym wieku, a pozostali stanowią mniej liczną grupę wyjątkowych pacjentów. - Dotarcie do odpowiednio dużej grupy potencjalnych pacjentów w stosunkowo krótkim czasie zapewnia wypełnienie grafików na konsultacje. Konsultowanie odpowiednio wielu pacjentów daje możliwość umawiania terminów zabiegów.
Nasze portfolio
Pozyskiwanie pacjentów - jak zwiększyć skuteczność?
Promocja usług medycznych i pozyskiwanie pacjentów to procesy. Oznacza to, że są to działania powtarzalne i wieloetapowe. Można pracować nad optymalizacją procesów, aby zwiększyć efektywność i obniżać koszty.
Przedstawiamy siedem czynników, nad którymi pracujemy równolegle z kampanią na pozyskanie pacjentów. Czynniki wpływające na decyzje pacjenta o wyborze specjalisty i placówki.
1. Budowanie rozpoznawalności (świadomość marki)
Informujemy pacjentów, że jest specjalista, placówka i rozwiązanie jego problemu, aż będzie rozpoznawał nazwisko, nazwę, usługę. Możemy to nazwać świadomością marki, czyli stopniem, w jakim pacjent jest w stanie rozpoznać placówkę lekarza i powiązać ich z określoną usługą medyczną.
2. Dystrybucja informacji
Docieramy do pacjenta w internecie tam, gdzie on spędza czas, aby ułatwić mu uzyskanie informacji o usłudze, specjaliście i placówce.
3. Edukujemy pacjentów
Dzięki edukacji pacjent zyska większe zrozumienie usługi. Edukacja oparta o informowanie i profilaktykę zdrowotną jest sprawdzoną, skuteczną i bezpieczną formą promocji.
4. Dostarczamy społeczny dowód słuszności
Pacjent podejmuje decyzje o wyborze specjalisty w oparciu o mechanizmy społeczne, które profesor Robert Cialdini nazwał społecznym dowodem słuszności. Najmocniejszymi dowodami dla pacjentów są opinie, referencje i rekomendacje innych pacjentów.
5. Pokazujemy pozytywne dowody
Udokumentowane efekty przed po w postaci zdjęć i filmów są poszukiwane przez pacjentów. Jest to na tyle ważny dla nich element podejmowania decyzji w zabiegach estetycznych, że kierują prośby o udostępnienie zdjęć do zupełnie obcych osób.
6. Prowadzimy nowoczesną i wygodną komunikację z pacjentami
Na pewnym etapie procesu podejmowania decyzji, oceny specjalisty i placówki, pacjent ma potrzebę uzyskania dodatkowych informacji. Pacjent chce zadać pytanie lub znaleźć informacje w formie i miejscu, wygodnym dla siebie. Czasami jest to strona internetowa z czatem, innym razem Messenger, a dla innego pacjenta będzie to grupa na Facebooku lub wiadomość na Instagramie. Ważna jest również możliwość umówienia konsultacji przez tzw. rejestracje online 24/7.
7. Kwalifikujemy ceny w wygodny dla specjalisty i placówki sposób
Podawanie informacji o cenie usługi często sprawia problem specjalistom i placówkom. Zazwyczaj dokładnej wyceny zabiegu dokonuje się podczas konsultacji w gabinecie, posiłkując się wynikami badań, zdjęciami i sposobem wykonania usługi. Ważne, aby komunikować cenę usługi, gdy pacjent o nią pyta, np. w formie przedziału kwotowego.