Pozyskiwanie pacjentow

Pozyskiwanie pacjentów

Pozyskiwanie pacjentów to często jest główny cel, który realizujemy z naszymi klientami. W sektorze prywatnych usług zdrowotnych pacjent to podstawa funkcjonowania każdej placówki. Wysokie koszty przygotowania placówki i utrzymania zespołu sprawiają, że duży nacisk kładzie się na pozyskiwanie pacjentów wysokobudżetowych i wykonywanie zabiegów.

Co proponujemy naszym klientom, którzy chcą pozyskać pacjentów

Proponujemy skupienie się na najważniejszych elementach w promocji usług medycznych. Szybkie rozpoczęcie działań w celu pozyskania pacjentów przy minimalnym zaangażowaniu czasowym specjalisty i zespołu placówki.

Nazywamy to kampanią prezydencką, gdyż zainspirowana jest słowami prezydenta Stanów Zjednoczonych Theodore’a Roosevelta „Rób to, co możesz, tym, co posiadasz, i tam, gdzie jesteś.”

„Rób, to co możesz, tym, co posiadasz, i tam, gdzie jesteś“

Gdzieś są potencjalni pacjenci, którzy mogą skorzystać z Twoich usług. Najważniejszym zadaniem jest dotarcie do nich z informacją, że możesz im pomóc. Dla nas dystrybucja informacji o specjaliście, placówce i oferowanej usłudze jest ważniejsza niż produkcja treści.

Godzinami przygotowywane, wychuchane, merytoryczne posty, zazwyczaj nikt z potencjalnych pacjentów nie czyta. Czasami koledzy lekarze i koleżanki lekarki oraz personel, aby nie podpaść szefowi.

Dlaczego nasza strategia się sprawdza - główne powody

  1. Pacjent zainteresuje się informacją, która jest dla niego ważna i którą jest w stanie zrozumieć. NIestety wiele stron na Facebooku prowadzonych przez lekarzy i placówki przypomina mikroblogi naukowe dla specjalistów.

  2. Materiał, który przykuwa uwagę potencjalnych pacjentów jest tańszy w dystrybucji. Za tą sama kwotę pieniędzy mozna dotrzeć do większej liczby potencjalnych pacjentów. Reklama wideo może być o 1000% (tysiąc procent) tańsza.

  3. Ponad 95% użytkowników internetu ogląda wideo (wg danych za rok 2020). Nie tylko ogląda, ale również wybiera celowo, pomijając treści tekstowe. Potwierdza to również sukces TikToka i wywołaną tym sukcesem tiktokizacje innych mediów społecznościowych.

  4. Najwięcej zainteresowania przynosi opisywanie typowych objawów i problemów zdrowotnych. Zapewne specjalistom wydaje się to nudne, ale nauki ekonomiczne i matematyczne wskazują na skuteczność takiego podejścia do przygotowania informacji dla potencjalnych pacjentów.

    Zasada Pareto i krzywa Gaussa potwierdzają, że największa liczba pacjentów ma ten sam problem zdrowotnych, jest w podobnym wieku, a pozostali stanowią mniej liczną grupę wyjątkowych pacjentów.

  5. Dotarcie do odpowiednio dużej grupy potencjalnych pacjentów w stosunkowo krótkim czasie zapewnia wypełnienie grafików na konsultacje. Konsultowanie odpowiednio wielu pacjentów daje możliwość umawiania terminów zabiegów.

Nasze portfolio

Czasami, gdy jesteśmy proszeni o pokazanie portfolio, wiemy, że będzie po drugiej stronie zaskoczenie. Nasze najskuteczniejsze współprace nie należą do kategorii dzieł sztuki. Dlatego, że unikamy przerostu formy nad treścią w marketingu medycznym i doskonale czujemy potrzeby pacjentów. Rozlicza się nas zawsze za efekty, mimo, że klient na początku współpracy deklaruje inne cele, to i tak na końcu liczy się to, co jest w grafiku.
Pozyskiwanie pacjentow portfolio

Pozyskiwanie pacjentów - jak zwiększyć skuteczność?

Promocja usług medycznych i pozyskiwanie pacjentów to procesy. Oznacza to, że są to działania powtarzalne i wieloetapowe. Można pracować nad optymalizacją procesów, aby zwiększyć efektywność i obniżać koszty.

Przedstawiamy siedem czynników, nad którymi pracujemy równolegle z kampanią na pozyskanie pacjentów. Czynniki wpływające na decyzje pacjenta o wyborze specjalisty i placówki.

1. Budowanie rozpoznawalności (świadomość marki)

Informujemy pacjentów, że jest specjalista, placówka i rozwiązanie jego problemu, aż będzie rozpoznawał nazwisko, nazwę, usługę. Możemy to nazwać świadomością marki, czyli stopniem, w jakim pacjent jest w stanie rozpoznać placówkę lekarza i powiązać ich z określoną usługą medyczną.

2. Dystrybucja informacji

Docieramy do pacjenta w internecie tam, gdzie on spędza czas, aby ułatwić mu uzyskanie informacji o usłudze, specjaliście i placówce.

3. Edukujemy pacjentów

Dzięki edukacji pacjent zyska większe zrozumienie usługi. Edukacja oparta o informowanie i profilaktykę zdrowotną jest sprawdzoną, skuteczną i bezpieczną formą promocji.

4. Dostarczamy społeczny dowód słuszności

Pacjent podejmuje decyzje o wyborze specjalisty w oparciu o mechanizmy społeczne, które profesor Robert Cialdini nazwał społecznym dowodem słuszności. Najmocniejszymi dowodami dla pacjentów są opinie, referencje i rekomendacje innych pacjentów.

5. Pokazujemy pozytywne dowody

Udokumentowane efekty przed po w postaci zdjęć i filmów są poszukiwane przez pacjentów. Jest to na tyle ważny dla nich element podejmowania decyzji w zabiegach estetycznych, że kierują prośby o udostępnienie zdjęć do zupełnie obcych osób.

6. Prowadzimy nowoczesną i wygodną komunikację z pacjentami

Na pewnym etapie procesu podejmowania decyzji, oceny specjalisty i placówki, pacjent ma potrzebę uzyskania dodatkowych informacji. Pacjent chce zadać pytanie lub znaleźć informacje w formie i miejscu, wygodnym dla siebie. Czasami jest to strona internetowa z czatem, innym razem Messenger, a dla innego pacjenta będzie to grupa na Facebooku lub wiadomość na Instagramie. Ważna jest również możliwość umówienia konsultacji przez tzw. rejestracje online 24/7.

7. Kwalifikujemy ceny w wygodny dla specjalisty i placówki sposób

Podawanie informacji o cenie usługi często sprawia problem specjalistom i placówkom. Zazwyczaj dokładnej wyceny zabiegu dokonuje się podczas konsultacji w gabinecie, posiłkując się wynikami badań, zdjęciami i sposobem wykonania usługi. Ważne, aby komunikować cenę usługi, gdy pacjent o nią pyta, np. w formie przedziału kwotowego.

Ustalanie ceny

Czego potrzebujesz do rozwoju swojej działalności i placówki medycznej?

Jeżeli potrzebujesz pacjentów, którzy chcą skorzystać z Twojej wiedzy i umiejętności, mają również odpowiedni budżet. Potrzebujesz partnera, który dostarczy Ci mierzalne efekty swojej pracy – pozyskanych pacjentów. Jesteś we właściwym miejscu – zapraszamy.

Chcesz mieć więcej pacjentów?

kontakt@imagemed.pl

577 400 047