Pozyskiwanie wysokobudżetowych pacjentów, bez wysokich budżetów reklamowych to tytuł szkolenia, jakie przeprowadziłem dla Międzynarodowych Targów Turystyki Medycznej i Profilaktyki Zdrowotnej Curatio.

Dlaczego o pacjentów wysokobudżetowych musimy zabiegać, a nie czekać z założonymi rękami?


Zabiegi dla pacjentów są nierefundowane w systemie publicznej ochrony zdrowia. Pacjent płaci sam za usługi. W ogromnej większości są to zabiegi wykonywane komercyjne, poprawiające wygląd i funkcjonowanie, np. chirurgia plastyczna, laserowa korekcja wzroku, stomatologia estetyczna i implantologia.

Chęć osiągania wyższych dochodów


Motywacja finansowa odgrywa ważną rolę. Wyższa cena zabiegu oznacza dla specjalistów i menedżerów placówek wyższy przychód i wyższe marże. Dzięki obsłudze wysokobudżetowych pacjentów mogą zwiększyć swoje zarobki przy mniejszej ilości pracy i czasu.

Pacjent ma większy wybór, a placówki większe koszty


Kolejnym powodem aktywnego pozyskiwania pacjentów jest wzrastająca konkurencja i chęć uzyskania zwrotu z inwestycji w przygotowanie placówki i usługi. Na rynku wzrasta liczba placówek i specjalistów oferujących pacjentom te same usługi. Wyposażenie placówki w sprzęt potrzebny do świadczenia usług wiąże się z wysokimi kosztami finansowymi i jest czasochłonne. 

Pozyskiwanie wysokobudżetowych pacjentów z perspektywy pacjenta


Wyróżniamy siedem czynników, które wpływają na decyzje pacjenta o wyborze specjalisty i placówki.

  1. Świadomość

    Pacjent musi wiedzieć, że istnieje specjalista, placówka i rozwiązanie jego problemu. Możemy to nazwać świadomością marki, czyli stopień, w jakim pacjent jest w stanie rozpoznać placówkę lekarza i powiązać ich z określoną usługą medyczną.

  2. Ułatwienie uzyskania informacji

    Trzeba dotrzeć do pacjenta w internecie tam, gdzie on spędza czas, aby ułatwić uzyskanie informacji o usłudze, specjaliście i placówce.

  3. Edukacja

    Dzięki edukacji pacjent zyska większe zrozumienie usługi. Edukacja oparta o informowanie i profilaktykę zdrowotną jest sprawdzoną, skuteczną i bezpieczną formą promocji.

  4. Społeczny dowód słuszności

    Pacjent podejmuje decyzje o wyborze specjalisty w oparciu o mechanizmy społeczne, które profesor Robert Cialdini nazwał społecznym dowodem słuszności. Najmocniejszymi dowodami dla pacjentów są opinie, referencje i rekomendacje innych pacjentów.

  5. Pozytywne dowody

    Udokumentowane efekty przed po w postaci zdjęć i filmów są poszukiwane przez pacjentów. Jest to na tyle ważny dla nich element podejmowania decyzji w zabiegach estetycznych, że kierują prośby o udostępnienie zdjęć do zupełnie obcych osób.

  6. Nowoczesna i wygodna komunikacja

    Na pewnym etapie procesu podejmowania decyzji, oceny specjalisty i placówki, pacjent ma potrzebę uzyskania dodatkowych informacji. Pacjent chce zadać pytanie lub znaleźć informacje w formie i miejscu, wygodnym dla siebie. Czasami jest to strona internetowa z czatem, innym razem Messenger, a dla innego pacjenta będzie to grupa na Facebooku lub wiadomość na Instagramie. Ważna jest również możliwość umówienia konsultacji przez tzw. rejestracje online 24/7.

  7. Budżet

    Podawanie informacji o cenie usługi często sprawia problem specjalistom i placówkom. Zazwyczaj dokładnej wyceny zabiegu dokonuje się podczas konsultacji w gabinecie, posiłkując się wynikami badań, zdjęciami i sposobem wykonania usługi. Ważne, aby komunikować cenę usługi, gdy pacjent o nią pyta, np. w formie przedziału kwotowego.

Dostęp do szkolenia

Pełne nagranie szkolenia Pozyskiwanie wysokobudżetowych pacjentów, bez wysokich budżetów reklamowych dostępne jest na kanale YouTube targów Curatio.