Prywatna opieka medyczna przeżywa rozkwit? Czy może jest w stanie stagnacji i braku perspektyw rozwoju? Dokąd zmierza? Akademia Proassist zorganizowała debatę z udziałem przedstawicieli firm wspomagających prywatne placówki medyczne.

Podczas spotkania 13 stycznia o godzinie 11.00 zaproszeni przez Jacka Piaseczyńskiego, CEO Proassist, goście – Marcin Fiedziukiewicz, CEO Kliniki.pl, Marcin Jacinicki, CEO Expe i Paweł Jędrzejewski, Konsultant ds. marketingu usług medycznych z ImageMed zastanowią się nad:

  • Jaką strategię marketingową przygotować, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki?
  • Jakie są trendy w prywatnej opiece medycznej?
  • Jak będzie wdrażane e-zdrowie w placówkach?

Rezerwacja miejsc porzez link [tutaj]

Czym jest prywatna opieka medyczna w Polsce?

Prywatna opieka medyczna w Polsce to przeważnie synonim abonamentowych ubezpieczeń, które zapewniają dostęp do lekarzy i infrastrktury medycznej. W tym również zawiera się oferta telekonsultacji i teleporad. Pojęcie to również obejmuje wszystkie podmioty lecznicze i idywidualne specjalistyczne praktyki lekarskie, które świadczą usługi medyczne.

Najważniejszym wyróżnikiem jest żródło finansowania, które w przypadku prywatnej medycyny jest bezpośednio lub pośrednio od pacjentów. W przeciwieństwie do publicznej opieki zdrowotnej, która jest finansowana z pieniędzy publicznych. Prywatne podmioty również realizują usługi w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ), ale jest to część finansowania. Medycyna prywatna to również w ogromnej większości prywatny biznes lekarzy i osób inwestjących w podmioty lecznicze.

Konkurencja w pozyskaniu pacjenta

Prywatne podmioty muszą konkurować między sobą o pozyskanie pacjentów. Budować swoje marki w oparciu o strategię marketingową. Rozwijać marketing usług medycznych i czujnie obserwować konkurencję.

Rok 2021 był rokiem intensywnego rozwoju rynku e-zdrowia. Pojawiły się kolejne ułatwienia dla pacjentów, które jednocześnie wymuszaja na placówkach ciągłe inwestowanie w infrastrukturę informatyczną i rozwój kompetencji cyfrowych swoich zespołów. Na rynkun pojawiająsię kolejne placówki, które chcą oferować usługi medyczne szybciej, taniej i wyłącznie w formie telekonsultacji. Rozwija się również rynek statupów, które z sukcesami wdrażają rozwiązania telemedyczne.

Rok 2022 zapowiada się jako rok kolejnej fali digitalizacji usług medycznych. Intesywnego dostosywania się do zmian i wzrostu konkurencyjności. Coraz częściej branża medyczna postrzegana jest przez inwestorów jako ciekawa i obiecująca dla inwestycji.

Nasze nadzieje związane z prywatną opieką medyczną

Mamy nadzieję, że równie intensywnie branża medyczna jak i publiczny system opieki zdrowotnej zwrócą siły i środki, w kierunku profilaktyki i promocji zdrowia. W miejsce łatwego leczenia będziemy edukowani jak uniknąć problemów zdrowotnych i jak zadbać o zdrowie. Liczymy na wzrost inwestycji w edukację zdrowotną.

Rezerwacja miejsc poprzez link [tutaj]