/

Więcej pacjentów na zabiegi medycyny estetycznej

Dlaczego do niektórych lekarzy ustawiają się kolejki pacjentów, a wielu innych ma puste grafiki? Chciałbyś pozyskać więcej pacjentów na zabiegi medycyny estetycznej? Z tego tekstu dowiesz się, jak to zrobić.

Czego potrzebujesz do pozyskiwania pacjentów?

Do skutecznego pozyskiwania pacjentów potrzebujesz zadbać o wizerunek specjalisty. Pokazać odpowiednią liczbę dowodów (zdjęć efektów przed po oraz opinii pacjentów) swojego doświadczenia. Dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych pacjentów  poprzez media.

Czym nie jest promocja?

Wielu lekarzy myśli, że promocja w celu pozyskania pacjentów to Facebook, Instagram i kupione zdjęcia. Niektórzy uważają, że strona internetowa i media społecznościowe to podręcznik medycyny dla pacjentów. Nic bardziej mylnego.

Co mówią badania i raporty?

Raport “Medycyna estetyczna – jak i gdzie tracimy pacjentów?” przygotowany na zlecenie firmy Galderma wykonany w 2019 roku podaje kilka ważnych wyników.

Dla 6 z 10 kobiet zapytanych o to, co jest ważne przy wyborze lekarza wykonującego zabiegi medycyny estetycznej – wskazało, że najważniejsze jest doświadczenie lekarza.

Dla 32 % kobiet najważniejsze są opinie o lekarzu w internecie. A dla ponad połowy (56%) najważniejsze jest podejście do pacjenta.

W innym badaniu “3 czynniki sukcesu w branży medycyny estetycznej” wykonanym na zlecenie Croma Pharma znajdujemy informacje o zasięgu. Czynnikiem sukcesu zwiększającym przychody gabinetów jest komunikacja prowadzona m.in. za pomocą mediów społecznościowych (92%), Google Ads (69%) i wideo (69%).

Niezbędne umiejętności lekarza poza zasięgiem marketingu

Po pierwsze warto być profesjonalistą i dobrze wykonywać swoją pracę. Żadna promocja nie zwiększy liczby pacjentów, jeżeli efekty Twojej pracy nie zadowalają pacjentów. Pomocna jest również empatia i wysokie umiejętności komunikacyjne. Będą potrzebne, gdy pacjent umówi się na konsultacje, a następnie pojawi się w Twoim gabinecie ze swoim problemem i potrzebą. 

Wiele zależy od Ciebie, bo marketing nie zastąpi Cię w roli empatycznego i skutecznego lekarza. Jeżeli powyższe wymagania są spełnione to marketing i Twoja marka osobista pozyskają więcej pacjentów dla Ciebie.

Wizerunek specjalisty medycyny estetycznej – jak zbudować?

Krok pierwszy – zbudowanie wizerunku specjalisty. Umówmy się – jesteś specjalistą medycyny, ale nie wiedzą o tym Twoi przyszli pacjenci. Dlatego na potrzeby marketingu usług medycznych i promocji wśród pacjentów, taki wizerunek specjalisty stworzysz.

Co składa się na wizerunek specjalisty?

Wygląd

Chcesz, że pacjenci od pierwszego momentu, kiedy trafią na Ciebie w internecie wiedzieli, że jesteś lekarzem – wyglądaj jak lekarz. Wyglądaj na zdjęciach i w gabinecie tak samo. Nie proś fotografa o zbyt mocną korektę Twojego wyglądu w photoshopie.

Obowiązkowo rób sobie zdjęcia w gabinecie i w klinice. Oswajaj pacjentów z miejscem, w którym pracujesz i ze sobą. Czy wiesz, że zdjęcie Twojej twarzy może pozytywnie wpłynąć na pacjentów. Większym zaufaniem darzymy ludzi, których znamy. A nasz mózg lepiej reaguje na znajome twarze. 

W psychologi zwane jest to zasadą lubienia i sympatii (opisaną przez prof. R. Cialdiniego) oraz efektem czystej ekspozycji (psychologa R. Zajonca).

Doświadczenie

To co napiszesz i powiesz o swoim doświadczeniu odpowiada na pytanie pacjenta: Czy umiesz to robić? Powiedz jaką masz liczbę pacjentów,  wykonanych zabiegów i lat, które wypełnione były zabiegami medycyny estetycznej. Jakie szkolenia i kursy ukończyłeś. W czym się specjalizujesz. Podeprzyj się dowodami – certyfikatami, opiniami pacjentów i efektami przed po.

Internet

Twoja wirtualna wizytówka lub jak wolisz wizytówka online. Twoja obecność w internecie to obowiązek wobec pacjentów. Informacje o sobie i swoich usługach możesz zamieścić w kilkunastu mediach społecznościowych, własnej medycznej stronie internetowej i portalach internetowych.

Działaj aktywnie w kilku wybranych – zamieszaj ciekawe dla pacjentów informacje. Wiem, że brzmi to jak banał, ale częściej strony internetowe i media społecznościowe przypominają nudne podręczniki medyczne, a nie miejsca z ciekawymi treściami dla pacjentów.

Komunikacja

Jak pisać i mówić, aby pacjenci chcieli czytać, oglądać i kupować Twoje usługi? Może nikt Ci tego nie powiedział i ja będę pierwszy – w internecie nie piszemy Szanowni Państwo, Szanowni Pacjenci. Staramy się zwracać bezpośrednio do użytkowników internetu.

Mówimy o sprawach ważnych dla pacjentów, o ich problemach i potrzebach prostym językiem. Określenia medyczne zostawiamy dla swoich kolegów lekarzy. Pacjent chce być w centrum uwagi, chce być wysłuchany i zrozumiany zarówno w internecie jak i w gabinecie.

Pacjenci chcą dowodów – efekty “przed po” i opinie

Krok drugi – przygotuj efekty przed po i zadbaj o opinie. Skup się bo to bardzo ważne. Nie popełniaj błędu “ludzi od cudownych diet”, którzy pokazują na zdjęciu przed podopiecznych zgarbionych w wypchniętym brzuchem. Na zdjęciu po tych samych – wyprostowanych z wciągniętym brzuchem. Takich efektów nie chcemy.

Jakie efekty chcą widzieć pacjenci?

Efekty przed po muszą być realne i prawdziwe, czyli do osiągnięcia u przyszłych pacjentów. 

Dopasowane modelki i modele do grupy wiekowej. Nie pokazuj zdjęć dwudziestolatki kobiecie, która jest pięćdziesięciolatką i odwrotnie. Im więcej dobrych zdjęć i filmów na twojej medycznej stronie internetowej i Instagramie tym łatwiej pozyskać pacjentów.

Opinie o pracy lekarza

Opinie działają. Pacjenci czytają i analizują co inni napisali o Tobie. Z mojego doświadczenia opinie są niedoceniane lub przeceniane przez lekarzy. Dlaczego? Pacjent czyta opinie, gdy zastanawia się nad wizytą w Twoim gabinecie – to etap rozważania na ścieżce pacjenta. 

Opinie są społecznym dowodem słuszności, który może pomóc podjąć pacjentowi decyzje. Opinie nie zastępują promocji, zbudowanego wizerunku i efektów przed po w medycynie estetycznej.

Pokaż się pacjentom – zasięg

Trzecim krokiem jest – zasięg (widoczność), czyli to ilu przyszłych pacjentów zobaczy Ciebie, Twoje efekty przed po i opinie o Tobie. Jest to niezbędny element pozyskiwania pacjentów i działa jak udoskonalona reklama w prasie i telewizji. Nadal korzystanie z prasy drukowanej, radio i telewizji przynosi korzyści lekarzom medycyny estetycznej.

Jak zwiększyć swój zasięg?

Do zwiększania zasięgu wykorzystaj również internet i dopasowaną komunikację. Zasięg organiczny, czyli taki który opiera się na zamieszczeniu posta w mediach społecznościowych i czekaniu na lajki, komentarze i udostępnienia jest niewielki. No cóż Facebook i inne media chcą zarobić na reklamie.

Zasięg płatny to nie jest zasięg, który masz bo płacisz agencji za prowadzenie Twojego marketingu i promocji. Zasięg płatny to reklama w mediach społecznościowych (m. in. Facebook i instagram) oraz reklamy w Google Ads. To co wydajesz na płatne zasięgi to w całości pieniądze dla Facebooka i Google’a.

Nie pozyskasz więcej pacjentów na zabiegi medycyny estetycznej bez pieniędzy na reklamę. Dlatego, że prawie nikt kto mógłby zostać Twoim pacjentem nie zobaczy Twoich mediów społecznościowych, strony internetowej i efektów przed po. Nawet znanylekarz.pl i poczta pantoflowa nie zapewni Ci pełnych grafików.

Podsumowanie: Więcej pacjentów na zabiegi medycyny estetycznej

Jak pozyskać pacjentów w medycynie estetycznej –  robiąc to co opisałem. Jest to prosta metoda oparta o wiedzę psychologiczną i marketing, którą stosujemy u naszych klientów. Prosta nie oznacza bezwysiłkowa, łatwa do zrealizowania.  Wymaga pracy, ale zwiększa liczbę pacjentów, zamieniając pusty grafik w kolejkę do Twojego gabinetu.

Wiedza

Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?

Kontakt

Napisz do nas, gdy:

Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych? 

Chcesz budować markę osobistą lekarza?

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie będzie widoczny