Przygotowaliśmy dla was artykuł z prostą instrukcją jak przygotować relację na Facebooka i Instagrama w pięć minut za pomocą darmowego programu Canva. Relacja (tzw. stories) jest to publikacja widoczna przez 24 godziny. Proponujemy wykorzystanie cytatu lub krótkiej informacji tekstowej w zaprojektowanie unikatowej ramce.

Do przygotowania relacji potrzebujesz:

  1. Cytat lub krótką informację tekstową.
  2. Canva – program do tworzenia grafik (wersja bezpłatna).

Jak przygotować relację na Facebooka i Instagrama – od czego zacząć?

Do obsługi programu Canva wystarczy nam przeglądarka internetowa.

Wejdź na stronę www.canva.com, a następnie zaloguj się za pomocą swojego konta na Facebooku, Google lub stwórz nowe.

Strona logowania do Canvy

Po zalogowaniu zobaczysz stronę, z której mamy do wyboru szereg różnych narzędzi do tworzenia treści.

Canva – strona główna

Następnie w polu wyszukiwarki wpisz „relacja na facebooka” i wybierz pierwszą sugerowaną opcję.

Zobaczysz szeroki wybór szablonów, z których możesz skorzystać. Pierwszy z sugerowanych szablonów to „pusty szablon”, który pozwala stworzyć relację od zera. Zalecamy jednak skorzystać z gotowego szablonu, zwłaszcza jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z tworzeniem graficznych treści.

Po wyborze szablonu zobaczysz stronę jego edycji. Z lewej strony znajdują się przyciski, dzięki którym możesz wstawić dodatkowy tekst, grafikę czy nawet własne zdjęcie.

Naciśnij na dowolny element swojego szablonu, by móc go edytować – wstaw swój tekst, zmień kolory czy dodaj grafiki.

Po zakończeniu edycji możesz pobrać plik, naciskając przycisk „Pobierz” znajdujący się w prawym górnym rogu strony. Pobrany plik możesz już bez przeszkód wrzucić na swoją relację na Facebooku i Instagramie.

Facebook i Instagram umożliwiają stworzenie własnej, prostej tekstowej relacji. W porównaniu do Canvy mają mniej funkcji związanych z przygotowaniem grafiki tekstowej. Oferują wiele filtrów i nakładek na zdjęcia i filmy, które uatrakcyjnią relację.

Czy macie swoją ulubioną nakładkę lub filtr? Jeżeli tak, to podzielcie się nią w komentarzu.

Zapraszamy do oglądania relacji na naszym profilu na Facebooku oraz na Instagramie:
facebook.com/imagemed.marketingmedyczny
instagram.com/imagemedpl