Dziś TikTok w celu pozyskiwania pacjentów jest powszechnie wykorzystywany. Korzysta z niego coraz więcej osób - także lekarzy. Wzrasta konkurencja wśród osób publikujących na TikToku i coraz trudniej uzyskać bezpłatne zasięgi. 

Social media dynamicznie się zmieniają i działania, które jeszcze kilka lat temu nie były dopasowane do konkretnej grupy odbiorców, dziś już są. Przykładem jest TikTok - platforma, która była kojarzona z nastolatkami. 

TikTok w celu pozyskiwania pacjentów

Regularne zamieszczanie filmów w social mediach wzmacnia kontakt z pacjentami pod warunkiem, że filmy dotrą do pacjentów, którzy przeglądają TikToka. Jeżeli masz małe zasięgi i nie przybywa Ci obserwujących, to rozwiązaniem może być założenie konta biznesowego i reklamowego na TikToku. 

Darmowa promocja  - duże i bezpłatne zasięgi na TikToku się kończą. Platforma chce zarabiać poprzez sprzedaż reklam. Jest to naturalny rozwój mediów społecznościowych. W artykule opisujemy, w jaki sposób jednak założyć konto biznesowe i reklamowe na TikToku. 

Jak założyć konto na biznesowe i wykorzystać TikTok w celu pozyskiwania pacjentów?

Założenie konta - nie tylko firmowego czy biznesowego - na TikToku, wymaga przede wszystkim pobrania z AppStore lub Google Play bezpłatnej aplikacji. Następnie należy założyć konto i najlepiej wybrać do tego celu opcję “użyj numeru telefonu lub adresu e-mail”. 

Wówczas automatycznie, na podstawie wprowadzonych danych, zostanie stworzona nazwa użytkownika zapisana w formacie @userXXX. Najlepszym rozwiązaniem jest podanie adresu e-mail firmy, na który został założony Business Centre.

W czasie tworzenia konta firmowego na TikToku zostaniemy poproszeni o podanie daty urodzenia. Bardzo ważne jest to, aby podać realną datę, ponieważ TikTok na jej podstawie przeprowadza weryfikację w czasie logowania. 

Uzupełnienie danych to ostatni krok, po którym możemy przejść do przełączenia stworzonego przez nas konta na profil biznesowy.

Jak przełączyć konto na TikToku na profil biznesowy?

Przełączenie konta na TikToku na profil biznesowy jest bardzo proste. Wystarczy, że:

  1. Klikniemy trzy poziome kreski, które znajdują się w prawym górnym rogu,
  2. Musimy wybrać opcję “Ustawienia i prywatność”,
  3. Wybieramy opcję “Konto”,
  4. Klikniemy opcję “Przełącz się na konto biznesowe”.

Dalej aplikacja przeprowadzi nas sama krok po kroku i dzięki temu, bez najmniejszych problemów będziemy w stanie stworzyć konto biznesowe na TikToku.

Jak założyć Business Center na TikToku?

Ważnym elementem przy tworzeniu konta biznesowego na TikToku jest Business Center. Prawidłowo skonfigurowane Business Center na TikToku pozwala nam na to, abyśmy mieli wszystko w jednym miejscu - zarówno konta na platformie, jak również konta reklamowe. Dostęp do nich możemy przyznać bez konieczności współdzielenia danych logowania. 

Samo Business Center na TikToku wyróżnia się bardzo przejrzystą strukturą i pozwala na realne skrócenie czasu zakładania nowych kont reklamowych. Działa to na bardzo podobnej zasadzie jak ma to miejsce w przypadku FacebookAds. 

Konfiguracja Business Center na TikToku jest bardzo intuicyjna i wykonamy ją za pomocą kilku kliknięć. 

  1. Wchodzimy na stronę: https://www.tiktok.com/business/pl-PL 
  2. Klikamy opcję “Utwórz teraz”,
  3. Wprowadzamy dane. Bardzo ważne jest to, żeby pamiętać o tym, że podany przez nas e-mail będzie służył do autoryzacji wszystkich dodanych użytkowników. Z tego względu najlepiej podać adres firmowy, który jest ogólnodostępny. 
  4. Przeprowadzamy weryfikację adresu e-mail,
  5. Wprowadzamy wszystkie dane firmy - zarówno kontaktowe, ale też i te, które definiują sektor, w którym działamy, a także walutę do rozliczeń,
  6. Rejestrujemy naszą firmę w Business Center a następnie uzupełniamy pozostałe dane, dodajemy opis naszej działalności, a także podajemy dane niezbędne do rozliczenia faktur.  

Samo założenie Business Center to jednak nie wszystko. Kolejnym krokiem jest spięcie ze sobą Business Center z menedżerem. 

Jak połączyć profil na TikToku z Business Center? 

Połączenie profilu na TikToku z Business Center z menadżerem - podobnie jak samo założenie konta, wymaga kilku kroków.

  1. W panelu Business Center musimy wybrać zakładkę “Assets” i “TikTok accounts”,
  2. Klikamy przycisk “Add TikTok account”
  3. Określamy dostępy, przypisując najwyższe z możliwych (na tym etapie dodajemy je sobie w roli Admina).

Następnie konieczne będzie wygenerowanie kodu QR i zeskanowanie go zgodnie z instrukcją i gotowe - nasze konto na TikToku zostało połączone z Business Center.

Tworzenie konta reklamowego na TikToku - jak to zrobić?

Bardzo ważnym elementem, jeśli chodzi o działania promocyjne na TikToku, są reklamy. Tworzenie kampanii reklamowych wewnątrz firmy umożliwi nam konto reklamowe, którego konfiguracja zajmie dosłownie kilka chwil.

Pierwszym krokiem w tworzeniu konta reklamowego na TikToku jest wejście w zakładkę “Assets” i Advertiser accounts”, która znajduje się w panelu Business Center. Następnie należy kliknąć przycisk “Add advertiser account” i wybrać opcję tworzenia nowego konta reklamowego. 

Postępujemy zgodnie z informacjami, które pojawiają się na ekranie i przechodzimy do uzupełnienia danych firmowych. Ostatnim krokiem jest weryfikacja konta i uzupełnienie go o dane administratora. 

Profil firmowy, Business Center i konto reklamowe pozwalają na wdrożenie kampanii reklamowej od zaraz. Warto jednak zadbać wcześniej o odpowiednią strategię i wybranie takich parametrów, które przyniosą największe korzyści (CPC, koszty pozyskania fana czy CPM). Prawidłowo zaplanowana strategia reklamowa, dopasowana do konkretnej grupy docelowej, pozwala na skuteczne rozwijanie firmy, a także na stworzenie dobrej komunikacji z Klientem. 

Podsumowanie

TikTok dostarcza materiały edukacyjne, poradniki i przewodniki, które szerzej omawiają to, co napisaliśmy w artykule. My w kolejnych publikacjach skupimy się na marketingu medycznym, pozyskiwaniu pacjentów i budowaniu marki osobistej lekarza z wykorzystaniem narzędzi TikToka.

TikTok w celu pozyskiwania pacjentów daje wiele możliwości, ale również musi działać zgodnie z prawem unijnym i polskim. Opiszemy w kolejnych publikacjach ograniczenia prawne i zakazy związane z płatną promocją treści na platformie.