Chcesz poszerzyć swoją wiedzę o marce osobistej? Przedstawiamy 3 książki, które warto przeczytać, aby poznać różne podejście do tematu. Większość książek o personal brandingu dostępnych na rynku jest skierowanych do przedsiębiorców. Niewiele pozycji pokazuje szersze spojrzenie na temat i mniej agresywne nastawienie sprzedażowe marki osobistej. Marka osobista lekarza, książki które polecamy.

Marka osobista lekarza, książki - polecane top 3

  1. Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą, Mateusz Grzesiak.
  2. Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Dan Schawbel.
  3. TY - marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego, Hubert K Rampersad.

Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą

Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą, Mateusz Grzesiak.

Autora od lat fascynuje zawodowo i osobiście skuteczne kreowanie marki osobistej, umiejętne jej prowadzenie oraz modyfikowanie na przestrzeni lat i w zależności od sytuacji. Markę osobistą w różnych kontekstach Mateusz Grzesiak badał podczas przewodu doktorskiego. Książka powstała na bazie szkolenia “Personal Brand Master Class”, które jest jednym wg autora z jego najważniejszych szkoleń. Sam jest przykładem skutecznej marki osobistej.

Z poradnika dowiesz się:

  • czym jest marka osobista;
  • jak skutecznie kształtować swój wizerunek;
  • jak ważne przy budowaniu marki osobistej jest poznanie siebie, swoich indywidualnych cech i prawdy na swój temat;
  • jakie narzędzia z dziedziny marketingu i psychologii można wykorzystać do budowania marki osobistej.

Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki

Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Dan Schawbel.

To jedna z tych nielicznych książek skierowana dla osób, które chcą robić karierę w firmach i zdobywać lepszą pracę, a nie tylko więcej sprzedawać. Autor przedstawia cztery kroki do budowania marki osobistej: 

  • odkrycie osobistej marki oraz przygotowanie planu działań;
  • tworzenie marki, np. przygotowanie portfolio, mediów społecznościowych i strony internetowej;
  • zaprezentowanie marki;
  • utrzymanie marki. 

Książka została wydana w 2009 roku i jest momentami nieaktualna oraz odnosi się do amerykańskiego stylu życia i bycia, dlatego niektórych proponowanych rozwiązań nie wykorzystamy w naszych realiach.

Autor przypomina, że kupujemy loga marek, a nie racjonalne usługi i produkty, których potrzebujemy. Każdy z nas jest marką i warto dbać o swój marketing, bo kto lepiej niż my sami zadba o naszą promocję. W Polsce często jesteśmy zbyt skromni i pełni obaw w ich prezentowaniu. 

Przemyślane działanie pozwoli Ci zająć atrakcyjne miejsce rynku pracy, szczególnie, gdy nastąpił rozwój sztucznej inteligencji, która ma nas zastąpić w wielu dziedzinach życia. W życiu przybieramy różne role i maski, dlaczego nie dołożyć starań, aby rola zawodowa nabrała profesjonalnego wizerunku i wartości dla otoczenia.

TY - marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego

TY - marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego, Hubert K Rampersad.

Autor wskazuje, że własna marka osobista to nie tylko twór marketingowy, mocno podkręcony na różne sposoby tylko część nas. Pomimo tego, że marki - produkt firmowy - jesteśmy gotowi zapłacić więcej bo go znamy i ufamy. To Twoja osobista marka powinna być szczera i naturalna, musi zatem zawsze odzwierciedlać Twój prawdziwy charakter, marzenia, cele życiowe, wartości, wyjątkowość, talenty, pasje.

Przejęcie kontroli nad swoją osobistą marką oraz nad jej komunikacją, rozpoczęcie aktywnego kształtowania własnego wizerunku pomaga dynamicznie się rozwijać i wyróżniać spośród tłumu. Dzięki dobrze prowadzonej marce osobistej uzyskasz większe szanse wykorzystanie pełni swoich możliwości.

Marka osobista lekarza, książki i e-book, czyli odrobina autopromocji

Marka osobista lekarza - budowanie i rozwój, Paweł Jędrzejewski, Monika Lewandowska

Marka osobista lekarza - budowanie i rozwój to nasz ebook wydany przez PZWL Wydawnictwa Lekarskie [e-book] jest zbiorem informacji i wskazówek, które pomogą każdemu lekarzowi i lekarce zbudować i rozwijać swoją markę osobistą. 

Piszemy w e-booku między innymi o tym, że dla lekarzy, którzy chcą rozwijać swoją karierę, konieczne jest otwarcie się na media, zrozumienie potrzeby autopromocji i chęć komunikowania się z pacjentami w sferze publicznej, która jest dla nich przyjazna, np. poprzez tzw. nowe media.

Pełną wersję e-booka Marka osobista lekarza - budowanie i rozwój, Paweł Jędrzejewski, Monika Lewandowska, można pobrać bezpłatnie ze strony wydawnictwa PZWL - https://ebook.e-pzwl.pl/lp/marka-osobista-lekarza/

Przyjemnej lektury!