Profil Firmy w Google dla placówki medycznej – jak zarządzać?
Darmowa usługa Profil Firmy w Google zastąpiła w tym roku usługę Moja Firma. Nie jest dostępna aplikacja mobilna Google Moja Firma. Wizytówką swojej placówki medycznej możesz zarządzać przez wyszukiwarkę i w aplikacji Mapy Google. Masz Profil Firmy w Google dla placówki medycznej - dowiedz się jak nim skutecznie zarządzać?
Do czego służy Profil Firmy w Google dla placówki medycznej?
Profil Firmy nazywany jest wizytówką Google lub pinezką. Lekarzom, placówkom medycznym, fizjoterapeutom, innymi podmiotom i osobom świadczącym usługi zdrowotne wizytówka może służyć do zarządzania informacjami o sobie widocznymi w wyszukiwarce i Mapach Google. Sprawne zarządzanie Profilem Firmy prowadzi do utrzymania obecnych i przyciągnięcia nowych pacjentów i klientów.
Zalety i korzyści
Zaletami i korzyściami z posiadania dobrze prowadzonego profilu są:
- możliwość przedstawienia usług i produktów w wyszukiwarce Google,
- nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi pacjentami i klientami,
- gromadzenie opinii (głównie tych pozytywnych) widocznych dla innych potencjalnych pacjentów,
- pozyskiwanie pacjentów i klientów,
- ułatwienie znalezienia dojazdu do placówki medycznej.
Jakie informacje można dodać do Profilu Firmy w Google dla placówki medycznej?
Najważniejsze są informacje o placówce, które użytkownikom ułatwią rozeznanie w tym, czym się zajmuje, gdzie się mieści i kiedy jest otwarta. Jeżeli umieścisz na swoim profilu odpowiednie informacje w dopasowany sposób to powinieneś wyświetlić się pacjentom w wynikach wyszukiwania.
Informacje i dane kontaktowe
W profilu należy zamieścić:
- nazwę lub nazwisko,
- opis placówki,
- adres,
- telefon,
- godziny otwarcia,
- link do rezerwacji wizyt online,
- link do strony internetowej.
Godziny pracy w święta i dni wolne
W łatwy sposób można zaktualizować w Profilu Firmy godziny pracy. Jest to szczególnie ważne, gdy przyjmujemy pacjentów w placówce i gdy wypadają święta w tygodniu. Lepiej, żeby nie natknęli się na zamknięte drzwi, gdy przejadą przez całe miasto.
Sprawdź swój adres w Mapach Google
Zweryfikuj adres swojej firmy, aby zwiększyć szanse na pojawienie się w lokalnych wynikach wyszukiwania w usługach Google, takich jak Mapy i wyszukiwarka oraz skierować pacjenta do rzeczywistej siedziby placówki lub adresu pod którym wykonujemy usługi.
Ważne: pamiętaj, że informacje o Twojej firmie powinny być zawsze aktualne.
Usługi i produkty
Profil Firmy w Google dla placówki medycznej może mieć nazwę usługi o długości do 120 zzs (znaków ze spacjami), a opis do 300 zzs. W profilu można zamieścić:
- oferowane usługi medyczne i zdrowotne świadczone stacjonarnie
- oferowane usługi świadczone zdalnie, np. telefoniczne konsultacje lekarskie, psychologiczne, itp.
- inne usługi, np. wizyty domowe,
- usługi diagnostyczne,
- zabiegi,
- cennik,
- produkty wraz z cennikiem i opisem (w przypadku produktów dostępny jest dłuższy opis do 1000 zzs).
Do profilu można dodać produkty dostępne w sklepie internetowym, np. kosmetyki. Możesz w ten sposób pokazywać klientom znajdującym się w pobliżu, co sprzedajesz.
Wskazówka: niektóre funkcje mogą się różnić między wyszukiwarką a Mapami Google oraz w zależności od systemu operacyjnego.
Wpisy - jakie formaty przygotować?
Profil Firmy w Google dla placówki medycznej powinien zawierać aktualne zdjęcia zespołu, miejsca prowadzenia działalności, logo i baner. Wymagania techniczne Google - zalecane wymiary to 720x720 pikseli, format JPG lub PNG, waga pliku od 10 KB do 5 MB
Zdjęcia i grafiki
Zdjęcia mają zaciekawić oraz zdobyć zaufanie pacjentów, którzy znaleźli w wyszukiwarce Profil Firmy w Google, Twojej placówki medycznej. Zdjęcia powinny być aktualne.
Grafiki do zamieszczania wpisów w wizytówce najlepiej przygotować w formacie 1200 x 900 pikseli (4:3).
Wpisy
Wpisy (aktualności, oferty, filmy czy wydarzenia) powinny mieć grafikę w proporcjach 4:3 (najczęściej zalecana jest 1200x900). Wygląda to najlepiej, choć w zależności od ekranu i podglądu i tak mogą pojawić się czarne pasy po bokach. Zastosowanie innych proporcji będzie skutkowało większymi pasami lub źle wyświetlającymi się miniaturami.
Wpisy nie powinny zawierać numeru telefonu (mogą zostać odrzucone). Zamiast tego zaleca się używania przycisku "Zadzwoń teraz".
Wpisy są archiwizowane po 6 miesiącach. Filmy we wpisach nie mogą przekroczyć 30 sekund długości, 75 MB i być w jakości od 720p. w górę.
Opinie
Większość ludzi sprawdza opinie o placówce. Czym więcej jest opinii na profilu, tym lepiej. Najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania opinii jest proszenie. Można to zrobić osobiście lub przygotować link, który można załączać do maila lub smsa. Info jak wygrywać taki link jest na dole artykułu.
Dobrze napisane, pozytywne opinie mogą poprawić widoczność firmy i zwiększyć szanse na to, że pacjent lub klient zdecyduje się odwiedzić specjalistę lub placówkę.
Wskazówka: Odpowiadaj na opinie użytkowników o Twojej firmie. Zbieraj aktywnie opinie na wizytówce.
Co decyduje, że Twoja wizytówka pojawi się w wynikach wyszukiwania pacjenta?
Twój profil Firmy w Google dla placówki medycznej może pojawić się w wynikach wyszukiwania pacjentów, szukających usługi medycznej, specjalisty lub placówki w określonej sytuacji. Decydują o tym trzy najważniejsze czynniki:
- trafność wyszukiwania,
- odległość,
- rozpoznawalność.
Dzięki tym czynnikom pacjenci otrzymują najlepiej dopasowane wyniki. Algorytmy Google określają na przykład, że placówka położona dalej oferuje usługi bardziej odpowiadające oczekiwaniom danego pacjenta niż placówka znajdująca się w pobliżu.
Dlatego lepiej dopasowana placówka medyczna będzie miała wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Jak Google ustala pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania
Trafność
Odległość
Rozpoznawalność
Rozpoznawalność opiera się również na informacjach o firmie zbieranych przez Google z różnych miejsc w internecie (np. z linków, artykułów czy katalogów).
Co jeszcze wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania?
Liczba opinii i uzyskane oceny wpływają na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja uzależniona jest od ilości pozytywnych opinii.
Do optymalizacji wyszukiwania lokalnego stosuje się sprawdzone metody SEO, gdyż znaczenie ma również pozycja firmy w zwykłych wynikach wyszukiwania.
Wskazówka: nie możesz poprosić o podniesienie pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania w Google ani za to zapłacić. Google utrzymuje informacje o algorytmie wyszukiwania w tajemnicy, aby system był jak najbardziej sprawiedliwy dla wszystkich.
Poprawianie pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania w Google
Gdy potencjalny pacjent lub klient szuka specjalistów i placówek medycznych zobaczy wyniki lokalne z różnych usług Google, np. map i wyszukiwarki. Placówki i specjaliści mogą pojawić na przykład, gdy szuka na telefonie hasło „stomatolog”. Google pokaże wówczas takich stomatologów, którzy znajdują się w pobliżu.
Jak Google pozyskuje informacje o specjalistach i placówkach medycznych?
W materiałach od Google możemy przeczytać, że informacje w profilach pochodzą z różnych źródeł (cytat):
- informacji dostępnych publicznie, takich jak zindeksowane treści internetowe (np. informacje z oficjalnej witryny firmy);
- licencjonowanych danych innych firm;
- od użytkowników, którzy przekazują informacje faktyczne (takie jak adresy i numery telefonów) oraz treści (takie jak zdjęcia i opinie), w tym od właścicieli firm, którzy zgłaszają prawa do profili w Profilu Firmy w Google;
- informacji opartych na interakcjach Google z miejscami lub firmami działającymi lokalnie.
Podsumowanie
Profil Firmy w Google dla placówki medycznej powinien zawierać aktualne, dokładne, kompletne i przyciągające uwagę informacje i zdjęcia. Jeżeli nie pojawiasz się w wynikach wyszukiwania sprawdzić swój profil - na pewno wymaga aktualizacji. Aktualizacja informacji o placówce, o Twojej działalności, o usługach zwiększy jej widoczność.
Jak sam Google podpowiada: Największe szanse na pojawienie się w lokalnych wynikach wyszukiwania mają firmy, które najlepiej pasują do wyszukiwanego hasła, a dopasowanie najłatwiej jest określić, gdy dane firm są kompletne i aktualne.
Przydatne linki
Więcej informacji o rejestracji w usłudze Profil Firmy
Zarządzanie swoim Profilem Firmy w Google
Jak utworzyć link do opinii klientów
Profil firmy dla podmiotu medycznego – pierwsze kroki
Więcej informacji o tym, jak Google pozyskuje informacje o firmie z wyników wyszukiwania
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?