Chcesz pozyskać więcej pacjentów na swoje usługi? Chcesz zapełnić grafiki swoich lekarzy? Chcesz dotrzeć do wysokobudżetowych pacjentów? Wykorzystaj 5 wskazówek do tworzenia filmów wg Meta, o których należy pamiętać.

Świat się zmienia

Filmy w formacie pionowym są najbardziej atrakcyjnym formatem dla lekarzy i placówek medycznych, takich jak Twoja, które chcą nawiązać kontakt z pacjentami. Pionowe filmy są również najszybciej rozwijającym się rodzajem filmów - pojawiają się nowe funkcje i ulepszenia, które ułatwiają ich tworzenie.

Jak to robi większość?

Zazwyczaj lekarze i osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie pacjentów oczekują, że agencja napisze tekst posta i znajdzie pasujące zdjęcie ze stoka. Następnie tak przygotowany materiał trafia do sprawdzenia.

Na sprawdzaniu przygotowanych postów traci się sporo czasu (lekarza, pracownika placówki i pracowników agencji). Zazwyczaj teksty z uwagami i prośbą o korektę tekstu wracają do agencji.

Następuje kolejna runda poprawek, aż post jest zaakceptowany lub odrzucony. To wzbudza frustrację wszystkich zaangażowanych w ten proces. Tutaj traci się entuzjazm i wiarę w sukces.

Czy może być inaczej?

Filmy, które lekarz nagrywa są już treściami sprawdzonymi i zaakceptowanymi. Agencja robi montaż, dodaje napisy i dopasowuje format, publikuje i dystrybuuje.

Oszczędzamy czas lekarza, pracowników placówki i pracowników agencji - może być zatem taniej. Unikamy frustracji i wzrasta poczucie sensu i satysfakcja z wykonanej pracy.

Post z tekstem i zdjęciem możemy opublikować na Facebooku i Instagramie, (na Linkedinie i Twitterze również - chociaż tam nie szuka się pacjentów). Filmy możemy opublikować we wszystkich mediach od Facebooka, Instagrama, Linkedina, Twittera, po YouTuba i TikToka.

Jeżeli chcesz dotrzeć swoim filmem do pacjentów i zdobyć ich uwagę, wykorzystaj wskazówki jak taki film przygotować. Poniżej 5 wskazówek do tworzenia filmów wg Meta.

Pamiętaj o 5 wskazówkach do tworzenia filmów 

1. Nagrywaj filmy w formacie pionowym

Nagrywaj filmy pod kątem popularnych formatów wideo, takich jak rolki i relacje, nagrywając w pionie przy zachowaniu współczynnika proporcji 9:16. Można zmienić format filmu na potrzeby innych mediów, np. w kwadrat. Są dostępne aplikacje na telefon do przycinania długości filmów i ich montażu. Agencje zazwyczaj korzystają z bardziej rozbudowanych programów do tworzenia wideo.

2. Przyciągnij uwagę w pierwszych 3 sekundach

Swój najważniejszy przekaz - to o czym jest film, na przykład przedstawienie konkretnej usługi, ogłoszenie dotyczące pacjentów lub informację, którą omawiasz, przedstaw w ciągu pierwszych 3 sekund filmu.

3. Spraw, by Twoje filmy były atrakcyjne, bliskie odbiorcy i łatwe w odbiorze

Twórz atrakcyjne filmy:

  • Zadaj pytanie, na przykład: „Czego dowiesz się na konsultacji?”, aby zachęcić odbiorców do oglądania filmu do końca.


Twórz filmy bliskie odbiorcy:

  • Pokaż codzienne czynności związane z pracą, np. film poklatkowy dotyczący przygotowania do zabiegu lub drogę od wejścia do gabinetu.


Twórz filmy łatwe w odbiorze:

  • Za pomocą tekstu i dźwięku wyjaśnij, czego oczekujesz od odbiorców, na przykład „Subskrybuj, aby otrzymać powiadomienia o nowych filmach z informacjami o tym, jak dbać o zdrowie zębów”.

4. Eksperymentuj z dźwiękiem

Możesz eksperymentować z efektami dźwiękowymi, takimi jak ścieżka lektora, muzyka w tle, odgłosy z sali zabiegowej, które są tłem Twojej pracy lub film, gdy pokazujesz, co robisz, a nic nie mówisz.

5. Pokaż ludzką twarz swojej firmy

Zamieszczenie wizerunku osób w filmach, na przykład siebie, członka zespołu, a nawet pacjentów, pomaga innym potencjalnym pacjentom nawiązać nić porozumienia z Twoją firmą.

Badanie Meta wykazało, że reklamy w rolkach z wizerunkami osób miały o 25% wyższy współczynnik kliknięć w porównaniu z innymi reklamami w rolkach.

Wykorzystaj 5 wskazówek do tworzenia filmów i jeszcze jedną od Imagemed

Wykorzystaj najlepsze praktyki Meta i nasze doświadczenie dotyczące ich dystrybucji w celu dotarcia do jak największej grupy potencjalnych pacjentów. Wykorzystaj to, co działa, aby mądrze i efektywnie pozyskiwać pacjentów i reprezentować siebie i placówkę w mediach społecznościowych w sposób atrakcyjny dla pacjentów

Wskazówka Imagemed

Filmy są do 10 razy tańsze w płatnym promowaniu od postów ze zdjęciem i tekstem. W tym samym budżecie reklamowym możesz dotrzeć do 10-krotnie większej grupy pacjentów.