
Jak pozyskać pacjentów na TikTok’u?
Większość lekarzy nie wie lub wątpi w to, że można pozyskać pacjentów na TikTok’u. Według różnych źródeł, w Polsce jest około 10 milionów użytkowników, czyli co czwarty Polak i Polka ze swoimi problemami i potrzebami zdrowotnymi. Jak pozyskać pacjentów na TikTok’u?
Czy na TikTok’u są moi pacjenci?
Według różnych źródeł, w Polsce jest ok 10 milionów użytkowników. Blisko 60% z nich to osoby w wieku 18 - 34 lata*. Większość filmów na tej platformie dostarcza rozrywkę, a tylko część zawiera materiały edukacyjne.
Jest to szansą dla osób tworzących filmy z wartościową wiedzą. Również dla lekarzy nagrywających filmy edukacyjne i informacyjne. Każdy z użytkowników TikTok’a może mieć problem zdrowotny lub potrzebę poprawy swojego wyglądu.

Jak pozyskać pacjentów na TikTok'u - od czego zacząć?
Od czego zacząć prowadzenie profilu lekarza na TikTok’u opisaliśmy w artykule na naszym blogu - Lekarz na TikToku – 6 tysięcy obserwujących w 6 miesięcy. Link do artykułu:
https://imagemed.pl/lekarz-na-tiktoku-6-tysiecy-obserwujacych-w-6-miesiecy/
We wspomnianym artykule są również informacje, jak rozpocząć nagrywanie i skąd wiedzieć, na jakie tematy nagrywać filmy.
Wyobrażenia kontra rzeczywistość
Zazwyczaj spotykamy się z dużym powątpiewaniem w sens obecności lekarzy na TikTok’u. W przeważającej większości są to przekonania lub opinie osób, które z tego medium nie korzystają. Aktualnie obecne są na TikToku wszystkie branże, w tym bankowość, medycyna, czy ekskluzywne marki motoryzacyjne.
Jeżeli Ferrari i Porsche znajduje klientów na swoje samochody, to tym bardziej lekarz da się znaleźć pacjentom.

Pierwszy krok
Pierwszym krokiem jest otwartość na nowe i inne, przede wszystkim na nagrywanie filmów. Potrzebny jest jedynie telefon i ewentualnie montażysta, który nagrany film przygotuje do publikacji (jeżeli sami tego “nie czujemy”).
Bądź tam, gdzie nie masz czasu być
Nie ma konieczności uczenia się TikToka, wymyślania tematów, posiadania prywatnego konta, czy oglądania na nim filmów. Nie ma potrzeby poświęcania wielu godzin na pisanie tekstów postów i dobieraniu zdjęć.
To wszystko można zlecić marketerom, ale trzeba nagrywać krótkie filmy telefonem. Lekarz może być obecny w wielu mediach społecznościowych, nie poświęcając na to więcej niż pół godziny tygodniowo. Można tam być, nie mając dodatkowego czasu.
Jakie obiekcje spotykamy?
Gdy rozmawiamy o tym, jak pozyskać pacjentów na TikTok’u, spotykamy się z obiekcjami lekarzy. Najczęściej powtarzające się to:
- szybko wyczerpiemy tematy;
- nie nadaje się do nagrywania;
- lekarzowi chyba nie wypada robić dziwnych rzeczy, które robią inni na TikTok’u;
- moi pacjenci to starsi ludzie;
- co powiedzą ludzie z pracy.
Wszystkie wymieniane wątpliwości są efektem braku rzetelnych informacji i wiedzy, braku wiary w siebie lub zbytniego uzależnienia swoich działań od opinii innych. Obiekcje powtarzają się na tyle często, że poświęcimy im osobny artykuł.
Co proponujemy lekarzom, którzy chcą pozyskać pacjentów na TikTok’u?
Proponujemy skupienie się na najważniejszych elementach w promocji usług medycznych i nagrywaniu filmów. Szybkie rozpoczęcie działań w celu pozyskania pacjentów przy minimalnym zaangażowaniu czasowym lekarzy daje zaskakująco dobre efekty.
Nazywamy to kampanią prezydencką, gdyż zainspirowana jest słowami prezydenta Stanów Zjednoczonych Theodore’a Roosevelta „Rób to, co możesz, tym, co posiadasz, i tam, gdzie jesteś.”
Napisz do nas. Weź telefon i nagrywaj 2 filmy tygodniowo. Daj się znaleźć pacjentom na TikTok’u.
*https://wyborcza.biz/biznes/7,177150,29916259,uzytkownikow-tiktoka-jest-juz-w-polsce-ponad-10-milionow-ta.html
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?