Jak układać Tetris – marketing medyczny gabinetu
Marketing medyczny gabinetu, szczególnie takiego, który wykonuje zabiegi, medycynę estetyczną i stomatologię, ma do dyspozycji kilka stałych elementów, które może układać w zależności od sytuacji i potrzeb. Przypomina grę w Tetris.
Skąd skojarzenie Tetris i marketingu medycznego?
Czym jest Tetris?
Tetris to komputerowa gra logiczna stworzona przez Aleksieja Pażytnowa i jego współpracowników, Dimitrija Pawłowskiego i Wadima Geriasimowa. Pojawiła się na rynku po raz pierwszy 6 czerwca 1984 roku w Związku Radzieckim.
Oryginalna wersja powstała podczas pracy zespołu Pażytnowa w Akademii Nauk ZSRR w Moskwie na komputerze Elektronika 60. Jest to jedna z najbardziej znanych gier komputerowych, posiadająca dużą liczbę różnorodnych wariacji i wariantów. Do powstania gry zainspirowała Pażytnowa układanka Pentomino.
Gra rozpoczyna się na prostokątnej planszy (początkowo pustej) zwanej tetrionem lub matriksem, ułożonej krótszym bokiem w poziomie.
Celem gry jest ułożenie kolejnych wierszy na planszy gry, które znikają. tworząc miejsce na kolejne wiersze.1
Czym jest marketing medyczny?
W ogromnym uproszczeniu marketing medyczny jest dla mnie połączeniem mózgu z portfelem. Wszystkie działania, które wykonujemy w ramach marketingu, sprowadzają się do tego, aby zwiększyć sprzedaż usług, produktów i idei.
Zadaniem marketera i lekarzy prowadzących swoje kliniki jest zrozumienie osób, które mogą zostać pacjentami. Przyciągnięcie ich uwagi, wpłynięcie na ich sposób postrzegania usług medycznych, lekarza, specjalisty i placówki medycznej w taki sposób, aby wybrały właśnie tego lekarza lub placówkę.
Proces i działania marketingowe nie mają swojego końca. Ciągle układamy nowe sekwencje działań z narzędzi marketingowych, które jeśli są dobrze połączone, prowadzą do pozyskania pacjenta.
Jak układać marketingowe Tetris?
W marketingu medycznym gabinetu mamy do dyspozycji różne narzędzia marketingowe. Narzędziem marketingu medycznego jest strona internetowa, media społecznościowe, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, reklamy, czyli korzystanie z systemów reklamowych Google Ads, Facebook Ads. Narzędziami są również artykułu na blogu, filmy na YouTube, artykuły w prasie, czy programy w TV takie jak Mój Znajomy Lekarz.
Jakie narzędzia marketingowe wybrać?
Wybór narzędzi marketingowych zależny jest od sytuacji, w której gabinet się znajduje. Jeżeli zaczynamy, właśnie otworzyliśmy naszą placówkę, to na pewno potrzebujemy strony internetowej, mediów społecznościowych, treści do promocji, np. filmów. To wszystko w zależności od specjalizacji lekarzy pracujących w gabinecie wspieramy płatnymi kampaniami reklamowymi.
Idealnie i pragmatycznie jest opracowanie strategii marketingowej. O tym, jak tworzyć strategię marketingową pisałem w artykule Strategia marketingowa placówki medycznej – zwinna czy elastyczna? oraz omawiam w podcaście Nowy Marketing Medyczny. Do zapoznania z którymi serdecznie Cię zapraszam.
Jak układać Tetris – marketing medyczny gabinetu
Miałem przyjemność porozmawiać o marketingu medycznym, Tetris i puzzlach w podcaście „Zrozumieć pacjenta”. Podcast tworzy Jacek Piaseczyński, CEO Proassist.
Odcinek do odsłuchania na popularnych platformach. Załączam link do Spotify.
Marketing medyczny to tetris czy puzzle? Rozmowa z Pawłem Jędrzejewskim z ImageMed.
Serdecznie zapraszam do odsłuchania i podzielenia się informacją, czy marketing medyczny to Tetris, czy jednak puzzle.
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?