Marketing medyczny gabinetu, szczególnie takiego, który wykonuje zabiegi, medycynę estetyczną i stomatologię, ma do dyspozycji kilka stałych elementów, które może układać w zależności od sytuacji i potrzeb. Przypomina grę w Tetris.

Skąd skojarzenie Tetris i marketingu medycznego?

Czym jest Tetris?

Tetris to komputerowa gra logiczna stworzona przez Aleksieja Pażytnowa i jego współpracowników, Dimitrija Pawłowskiego i Wadima Geriasimowa. Pojawiła się na rynku po raz pierwszy 6 czerwca 1984 roku w Związku Radzieckim.

Oryginalna wersja powstała podczas pracy zespołu Pażytnowa w Akademii Nauk ZSRR w Moskwie na komputerze Elektronika 60. Jest to jedna z najbardziej znanych gier komputerowych, posiadająca dużą liczbę różnorodnych wariacji i wariantów. Do powstania gry zainspirowała Pażytnowa układanka Pentomino.

Gra rozpoczyna się na prostokątnej planszy (początkowo pustej) zwanej tetrionem lub matriksem, ułożonej krótszym bokiem w poziomie.

Celem gry jest ułożenie kolejnych wierszy na planszy gry, które znikają. tworząc miejsce na kolejne wiersze.1

Czym jest marketing medyczny?

W  ogromnym uproszczeniu marketing medyczny jest dla mnie połączeniem mózgu z portfelem. Wszystkie działania, które wykonujemy w ramach marketingu, sprowadzają się do tego, aby zwiększyć sprzedaż usług, produktów i idei. 

Zadaniem marketera i lekarzy prowadzących swoje kliniki jest zrozumienie osób, które mogą zostać pacjentami. Przyciągnięcie ich uwagi, wpłynięcie na ich sposób postrzegania usług medycznych, lekarza, specjalisty i placówki medycznej w taki sposób, aby wybrały właśnie tego lekarza lub placówkę. 

Proces i działania marketingowe nie mają swojego końca. Ciągle układamy nowe sekwencje działań z narzędzi marketingowych, które jeśli są dobrze połączone, prowadzą do pozyskania pacjenta.

Jak układać marketingowe Tetris?

W marketingu medycznym gabinetu mamy do dyspozycji różne narzędzia marketingowe. Narzędziem marketingu medycznego jest strona internetowa, media społecznościowe, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, reklamy, czyli korzystanie z systemów reklamowych Google Ads, Facebook Ads. Narzędziami są również artykułu na blogu, filmy na YouTube, artykuły w prasie, czy programy w TV takie jak Mój Znajomy Lekarz.

Jakie narzędzia marketingowe wybrać?

Wybór narzędzi marketingowych zależny jest od sytuacji, w której gabinet się znajduje. Jeżeli zaczynamy, właśnie otworzyliśmy naszą placówkę, to na pewno potrzebujemy strony internetowej, mediów społecznościowych, treści do promocji, np. filmów. To wszystko w zależności od specjalizacji lekarzy pracujących w gabinecie wspieramy płatnymi kampaniami reklamowymi.

Idealnie i pragmatycznie jest opracowanie strategii marketingowej. O tym, jak tworzyć strategię marketingową pisałem w artykule Strategia marketingowa placówki medycznej – zwinna czy elastyczna? oraz omawiam w podcaście Nowy Marketing Medyczny. Do zapoznania z którymi serdecznie Cię zapraszam.

Jak układać Tetris – marketing medyczny gabinetu

Miałem przyjemność porozmawiać o marketingu medycznym, Tetris i puzzlach w podcaście „Zrozumieć pacjenta”. Podcast tworzy Jacek Piaseczyński, CEO Proassist.

Odcinek do odsłuchania na popularnych platformach. Załączam link do Spotify.

Marketing medyczny to tetris czy puzzle? Rozmowa z Pawłem Jędrzejewskim z ImageMed.

Serdecznie zapraszam do odsłuchania i podzielenia się informacją, czy marketing medyczny to Tetris, czy jednak puzzle.


1https://pl.wikipedia.org/wiki/Tetris