fb

Jak wygląda prawda o pacjentach?

Dzielimy się raportami i badaniami zachowań pacjentów i czynników mających wpływ na sukces gabinetu odkrytymi w internecie. Medycyna estetyczna jest obszarem skomercjalizowanym i wysoce konkurencyjnym. Wymaga nieustannego zabiegania o pacjentów i aktywnego marketingu medycznego. Wyniki badań ukazują, jak wygląda prawda o pacjentach na rynku prywatnych usług medycznych.

Pierwszy i najstarszy z naszej listy raport zaprezentowała firma Galderma w 2019 roku. Badania wykonała firma Dom Badawczy SW Research. Raport zawiera sporo ważnych informacji, wskazówek i komentarzy ekspertów podanych w prosty i zrozumiały sposób. 

Tytuł: Medycyna estetyczna – jak i gdzie tracimy pacjentów. Galderma Raport 2019 

Do pobrania bezpłatnie z: https://www.restylane.com/pl/galderma-report

Jako drugie opracowanie polecamy badanie wykonane dla firmy Croma Pharma przez renomowaną instytucję ICAN Institute. Jest to kopalnia wyników, które jednoznacznie wskazują co działa, a co nie. Jednoznacznie wskazuje czynniki, które mają największy wpływ na odniesienie sukcesu w branży prywatnych usług medycznych.

Tytuł: Przełomowe badania. 3 czynniki sukcesu w branży medycyny estetycznej. Croma Pharma, ICAN IResearch 2020

Aby uzyskać dostęp do badania trzeba się trochę wysilić i skontaktować poprzez fanpage z firmą Croma Pharma. Opracowanie było udostępniane w social mediach zazwyczaj po bezpośrednim kontakcie z firmą. 

Link do fanpage https://www.facebook.com/CromaPharmaPolska 

Ostatnim raportem i najskromniejszym w swej formie jest e book wydany przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Medycyny Estetycznej. Za najwartościowsze uznaliśmy w tym raporcie jasne wskazanie skąd pacjenci czerpią wiedzę o zabiegach zanim zarejestrują się na konsultacje.

Tytuł: Medycyna estetyczna. Raport 2020. Trendy 2021. OSME 

Do pobrania bezpłatnie z: https://osme.pl/pobierz-ebook/

Wnioski z badań mają można odnieść do innych obszarów prywatnej medycyny. Sprawdzają się w okulistyce, stomatologii i chirurgii plastycznej. Mamy nadzieję, że wskazane źródła będą punktem wyjścia do ustalenia strategii marketingowej, planowania działań promocyjnych i poznania drogi pacjenta do gabinetu. 

Lista i linki do materiałów są aktualne na dzień 4.03.2021 r.

Napisz komentarz