Jak odnieść sukces i dotrzeć skutecznie do pacjentów.

Niezależnie na jakim etapie jesteś, czy rozmyślasz o pracy na własny rachunek, czy o zdobyciu większej liczby pacjentek, bo konkurencja ma lepszą promocję – sprawdź, czy masz wdrożone wszystkie 6 elementów skutecznego funkcjonowania promocji online.

Na początku Twoim celem jest zdobycie pierwszych pacjentów, później wypełnienie grafika wizyt, a następnym etapem wykonanie droższych procedur, żeby pracować mniej, a efektywniej.

Można zmiany zachowań pacjentów akceptować lub walczyć z wiatrakami czasów, wskazując telefon w określonych godzinach do umawiania wizyt.

Omówię, dlaczego nie warto upierać się przy swoich przekonaniach.

Przeglądanie Facebooka to nowy sport narodowy Polaków (piłka nożna podobno ma jeszcze więcej fanów na świecie) i to tam najłatwiej pozyskać pacjentów. 

Fanpage, czyli strona na Facebooku.

Bez strony na Facebooku “Ty, specjalista medycyny estetycznej”, pozbawiasz się podstawowego narzędzia pozyskiwania pacjentów. Możesz zacząć od Instagrama, ale nadal jest tam 4 razy mniej użytkowników niż na Facebooku. Czyli 4 razy mniejsza szansa na dotarcie do nowych pacjentów.

Strona internetowa TY.pl jest konieczna ze względu na fakt, że jest to Twoja wizytówka. Dzięki niej można znaleźć Cię w wyszukiwarce Googla. Sam zapewne korzystasz z wyszukiwarki, sprawdzając ceny samochodów, kosmetyków i odzieży.

Dobra strona zawiera informacje:

– jak się z Tobą skontaktować,
– jak umówić wizytę,
– jak wyglądasz,
– jakie masz efekty pracy.

Świat przyspiesza i mamy coraz mniej czasu na zapoznawanie się z zalewem informacji. Dlatego, że strona starzeje się w tempie 2-3 lata (wymuszają to zmiany technologiczne) i pacjentki szukają najważniejszych informacji bez zagłębiania się w szczegóły (o które wolą zapytać eksperta, którym dla nich jesteś), nie musi być rozbudowana i przepełniona długimi opisami. 

Profesjonalną stronę można mieć od 199 zł* miesięcznie. Czyli inwestycja zwróci się przy jednym dodatkowo pozyskanym pacjencie.

To, co kochają pacjentki to możliwość umówienia się na wizytę lub zabieg poprzez rejestrację online

Wtedy, kiedy chcą i na kiedy chcą (oczywiście w obrębie Twojego kalendarza). Znów wpływ na to ma zmiana sposobu, w jakim żyjemy. Często mamy niedoczas, bo lekcje z dziećmi, praca zdalna, zakupy i wiele innych obowiązków powoduje, że czas dla siebie mamy późnym wieczorem.

Na rynku jest kilkanaście programów do obsługi rejestracji online i EDM w jednym. 

Co najczęściej sprawdzają pacjentki na Twojej stronie na Facebooku, na stronie www i w Internecie?

– Opinie o Tobie
– Efekty “przed po”

Proś pacjentki o wystawianie pozytywnych opinii na Facebooku (aktualnie nazywa się to Recenzje) lub innym miejscu, np. znanylekarz.pl, wizytówka Google.

Zbieraj zgody na publikację zdjęć pacjentek przed i po zabiegu, aby pokazać efekt “przed po” i prezentuj w odpowiedni sposób. 

Często pacjentki widzą u siebie problem, ale nie wiedzą jakich efektów mogą się spodziewać przy wykorzystaniu proponowanej przez Ciebie terapii. 

Nie trać czasu na niezdecydowane pacjentki, którym ciągle coś wypada i nie przychodzą na wizytę, albo co gorsza na umówiony zabieg. Masz zarezerwowany czas, w którym mogłaś przyjąć inne pacjentki. Zakupiłaś preparaty (nie tanie), a pacjentka odwołuje lub co gorsza nie informuje, że nie przyjdzie. A Ty siedzisz, gapisz się za okno i się dołujesz.

Bierz przedpłaty na zabiegi powyżej kwoty (ustal min 20-30 % ceny usługi lub koszt materiałów). Zdecydowane pacjentki zrozumieją, że zabezpieczasz komfort pracy swój i ich. Co ważne PRZEDPŁATY, a nie zaliczki. 

Promocja usług medycznych

Promocja to całość działań na Facebooku, Instagramie i Google. Wszystkie zdjęcia, filmy i teksty.

W teorii istnieje promocja bezpłatna. Niestety każde działanie wymaga Twojego czasu, energii i pomysłu. Gdy zajmujesz się promocją, nie odpoczywasz, nie wykonujesz zabiegów i nie wykorzystujesz czasu dla swojego rozwoju i bliskich.

Może jesteś osobą, która ma dryg do promocji i robisz samodzielnie zdjęcia, filmy i inne materiały. Brawo TY  

A czy Twoje “dzieło” ktoś zobaczył? 

Czy wiesz jak dotrzeć do swoich potencjalnych pacjentek online? 

Czy wiesz jak się płatnie promować? 

Gdyż zasięgi bezpłatne są minimalne. A budżet reklamowy łatwo szybko wydać  bez żadnego efektu. Działania reklamowe wymagają sporej wiedzy i doświadczenia, aby nie mieć poczucia wyrzuconych pieniędzy w błoto.

Podsumowanie

Z naszego doświadczenia brak jednego z tych 6 elementów powoduje “zacinanie się” procesu pozyskiwania i obsługi  pacjentek.  Co prowadzi do słabszego efektu finansowego. Czyli tzw. “walenia głową w mur”-  działasz, a efektu brak. Pojawia się frustracja. To trochę tak jak samodzielne leczenie przez pacjenta. Często prowadzi do pogorszenia stanu zdrowia.

W skrócie

6 elementów sukcesu lekarza medycyny estetycznej:

1. Fanpage
2. Strona internetowa
3. Rejestracja online
4. Opinie i efekty “przed po”
5. Przedpłaty
6. Promocja

Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku. Każdy element masz wdrożony i sukcesywnie się rozwijasz.

Wszystkiego dobrego!