fb

Lekarz na YouTube – jak opisać film, aby pacjenci mogli go odszukać

Filmy są skuteczną metodą promocji usług medycznych i budowania wizerunku specjalisty. A miejscem kojarzonym z nagraniami wideo jest YouTube. Założenie kanału to pierwszy krok. Drugim jest budowanie liczby fanów. I tutaj może nam pomóc wiedza o tworzeniu skutecznych opisów do filmów.  YouTube wymaga stosowania się do 5 zasad. Skuteczny opis filmu wpływa na pozycję w wyszukiwarce YouTube.

Nasza propozycja 5 zasad tworzenia opisów do filmów od nazwania pliku po tworzenie miniaturek.

1. Jak nazwać plik z filmem?

Plik z filmem powinien zawierać przynajmniej jedno słowo kluczowe bez polskich znaków, np. w-co-moze-iwnestowac-lekarz-nadwyzki-finansowe.mp4

2. Jak stworzyć dobry tytuł do filmu?

– powinien być krótki – jedno zdanie, np. W co może inwestować lekarz nadwyżki finansowe?
– w formie pytania, np. Czy szczepienie boli?
– najlepiej do 5-6 słów
– odnoszący się do treści filmu

Wskazówka: Wpisz to, co pacjenci wpisują w wyszukiwarkę YouTube, szukając informacji o chorobie, metodach leczenia, zabiegach.

3. Jak przygotować opis filmu

Opis dzielimy na dwie części:

Część widoczna – zawiera do 4 linijek tekstu. Widzimy ją obok obrazka filmu (miniaturki). W tej części powinny znaleźć się informacje, o czym jest film.

W wynikach wyszukiwania google.

Część niewidoczna, aby móc ją zobaczy naciśnij “pokaż więcej”.

Umieszczamy tam:
– linki,
– informacje o prowadzącym/występującym i o gościach odcinka,
– informacje o usługach omawianych w filmie
– zaproszenie oglądających na swój kanał, np. wpisując w opis zdanie “Więcej informacji na moim kanale – tu link do kanału na YouTube”
– prośbę o subskrypcję kanału na YouTube

4. Czym są tagi?

Tagi to słowa klucze, np. imię i nazwisko lekarza, specjalizacja, nazwa choroby, nazwa usługi. Wszystko to, co może naprowadzić oglądającego na Twój film.

Nazwa kanału, np. ImageMed marketing medyczny
Nazwy kanałów gościa, jeżeli zapraszasz kogoś do wspólnego nagrania
Usługi, np. konsultacje
Imiona i nazwiska: Paweł Jędrzejewski, Remigiusz Iwan
Temat odcinka np: nadwyżki finansowe, inwestycje lekarzy

Wskazówka: YouTube odradza wstawiania szeregów słów kluczy w opisie filmu, ma to nieść za sobą negatywne konsekwencje dla publikującego. Wszelkie ciągi słowne powinny znaleźć się w tagach.

5. Czym jest miniatura filmu?

Miniatura powinna być unikatowa dla każdego filmu, by przykuwać uwagę i zachęcać do obejrzenia. Optymalna rozdzielczość miniatur to 1280×720.

Podsumowanie

Film na YouTube powinien być opisany zwięźle i konkretnie. Nastawiony na przyciągnięcie widza. Słowa, których używamy powinny nawiązywać do treści filmu, tak samo jak miniatura i tytuł filmu! 

Dobrym pomysłem jest zamieszczenie także swojego imienia czy nazwy np. kliniki  w opisie i tagach. Wszystko to pomoże pacjentom znaleźć Wasze filmy na YouTube.

Napisz komentarz

E-BOOKJak pozyskać pacjentów na zabiegi plastyki powiek

Celem tego e-booka jest omówienie sprawdzonego zestawu działań, który wpłynie na pozyskanie nowych pacjentów zainteresowanych zabiegami plastyki powiek.