Rejestracja pacjentów przez internet, nazywana rejestracją online, to wygodne i praktyczne rozwiązanie, wspierające pracę lekarza. Umożliwia pacjentowi umówienie konsultacji 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W kilku prostych krokach bez udziału pracowników rejestracji i lekarza.

Jak działa rejestracja online?

Aby korzystać z rejestracji online potrzebujesz strony internetowej oraz oprogramowania (programu) do obsługi rejestracji pacjentów. Twoja strona powinna być dostosowana do obsługi telefonów (responsywna), posiadać certyfikat bezpieczeństwa – symbol kłódki przed nazwą strony (certyfikat SSL). 

Oprogramowanie jest połączone z Twoją stroną i widoczne dla Twoich pacjentów jako przycisk lub zakładka na stronie.  Przycisk może mieć różne nazwy “Umów wizytę”, “Rejestracja on-line”, “Zarejestruj się”. 

Skąd mam wziąć oprogramowanie do rejestracji on-line?

Jest kilkadziesiąt programów do wyboru, dopasowanych do specjalizacji i ogólnych, dla pojedynczego lekarza i dla dużych placówek medycznych, darmowe i płatne, proste i rozbudowane o EDM, e-recepty, e-zwolnienia itd. Aby dobrze wybrać musisz określić swoje potrzeby i wymagania.

Omówienie wszystkich aspektów wyboru programu do obsługi rejestracji to temat na książkę i to grubą. I wybacz, ale tutaj go nie rozwinę. Skupię się na wykazaniu i omówieniu wad i zalet samodzielnej rejestracji pacjentów przez internet.

Zalety rejestracji online

  • dopasowanie się do potrzeb pacjentów – zyskanie sympatii osób, które nie chcą rozmawiać przez telefon, albo nie mogą swobodnie rozmawiać,
  • niski koszt (od 100 zł miesięcznie)
  • praca w systemie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu 
  • zwiększenie liczby obsługiwanych pacjentów – może rejestrować się w tym samym czasie kilkadziesiąt osób,
  • bezpieczeństwo – brak potrzeby odwiedzania placówki w celu rejestracji wizyty,
  • szybkość – pacjent może zarejestrować się w mniej niż 60 sekund,
  • skupienie się osób z rejestracji na pacjentach przebywających w placówce,
  • skupienie się lekarza na pracy (komfort), bez potrzeby odbierania telefonów i wertowania kalendarza,
  • automatyczne przypomnienia o wizycie
  • automatyczne prośby o wystawienie opinii,
  • możliwość płatności internetowej przed wizytą (spadek liczby pustych wizyt),
  • optymalizacja grafików lekarza,
  • optymalizacja czasu pracy rejestracji w placówce,
  • dobry PR – nowoczesna, ułatwiająca życie pacjentów placówka,
  • zebranie danych pacjentów bezpośrednio do karty pacjenta,
  • możliwość umówienia pacjenta bez konieczności kontaktu z rejestracją w placówce (SMS: Zapraszamy na wizytę 12 grudnia 2020 r. do gabinetu nr 2),
  • zwiększenie efektów działań promocyjnych.

Wady rejestracji online

W moim odczuciu prawdziwych wad brak, ale są prawdziwe obawy lekarzy i menedżerów placówek. Obawy możesz  wyeliminować porządkując procedury i szkoląc personel, aby w pełni rozumiał funkcjonowanie rejestracji online.

Możesz obawiać się:

  • utraty kontroli nad grafikami i kalendarzem,
  • fikcyjnych zapisów,
  • dodatkowych kosztów inwestycji w stronę internetową, program i obsługę,
  • konieczność szkoleń dla wszystkich zatrudnionych lekarzy i pracowników rejestracji,
  • ujawnienie wszystkich terminów konsultacji,
  • nieporozumień z pacjentami dotyczącymi cen usług.

Może masz inne obawy? A może dostrzegasz inne zalety?

Jeżeli tak, proszę napisz w komentarzu lub w mailu paweljedrzejewski@imagemed.pl

Wszystkiego dobrego!