Rejestracja pacjentów przez internet – wady i zalety
Rejestracja pacjentów przez internet, nazywana rejestracją online, to wygodne i praktyczne rozwiązanie, wspierające pracę lekarza. Umożliwia pacjentowi umówienie konsultacji 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W kilku prostych krokach bez udziału pracowników rejestracji i lekarza.
Jak działa rejestracja online?
Aby korzystać z rejestracji online potrzebujesz strony internetowej oraz oprogramowania (programu) do obsługi rejestracji pacjentów. Twoja strona powinna być dostosowana do obsługi telefonów (responsywna), posiadać certyfikat bezpieczeństwa – symbol kłódki przed nazwą strony (certyfikat SSL).

Oprogramowanie jest połączone z Twoją stroną i widoczne dla Twoich pacjentów jako przycisk lub zakładka na stronie. Przycisk może mieć różne nazwy “Umów wizytę”, “Rejestracja on-line”, “Zarejestruj się”.


Skąd mam wziąć oprogramowanie do rejestracji on-line?
Jest kilkadziesiąt programów do wyboru, dopasowanych do specjalizacji i ogólnych, dla pojedynczego lekarza i dla dużych placówek medycznych, darmowe i płatne, proste i rozbudowane o EDM, e-recepty, e-zwolnienia itd. Aby dobrze wybrać musisz określić swoje potrzeby i wymagania.
Omówienie wszystkich aspektów wyboru programu do obsługi rejestracji to temat na książkę i to grubą. I wybacz, ale tutaj go nie rozwinę. Skupię się na wykazaniu i omówieniu wad i zalet samodzielnej rejestracji pacjentów przez internet.
Zalety rejestracji online
- dopasowanie się do potrzeb pacjentów – zyskanie sympatii osób, które nie chcą rozmawiać przez telefon, albo nie mogą swobodnie rozmawiać,
- niski koszt (od 100 zł miesięcznie)
- praca w systemie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu
- zwiększenie liczby obsługiwanych pacjentów – może rejestrować się w tym samym czasie kilkadziesiąt osób,
- bezpieczeństwo – brak potrzeby odwiedzania placówki w celu rejestracji wizyty,
- szybkość – pacjent może zarejestrować się w mniej niż 60 sekund,
- skupienie się osób z rejestracji na pacjentach przebywających w placówce,
- skupienie się lekarza na pracy (komfort), bez potrzeby odbierania telefonów i wertowania kalendarza,
- automatyczne przypomnienia o wizycie
- automatyczne prośby o wystawienie opinii,
- możliwość płatności internetowej przed wizytą (spadek liczby pustych wizyt),
- optymalizacja grafików lekarza,
- optymalizacja czasu pracy rejestracji w placówce,
- dobry PR – nowoczesna, ułatwiająca życie pacjentów placówka,
- zebranie danych pacjentów bezpośrednio do karty pacjenta,
- możliwość umówienia pacjenta bez konieczności kontaktu z rejestracją w placówce (SMS: Zapraszamy na wizytę 12 grudnia 2020 r. do gabinetu nr 2),
- zwiększenie efektów działań promocyjnych.
Wady rejestracji online
W moim odczuciu prawdziwych wad brak, ale są prawdziwe obawy lekarzy i menedżerów placówek. Obawy możesz wyeliminować porządkując procedury i szkoląc personel, aby w pełni rozumiał funkcjonowanie rejestracji online.
Możesz obawiać się:
- utraty kontroli nad grafikami i kalendarzem,
- fikcyjnych zapisów,
- dodatkowych kosztów inwestycji w stronę internetową, program i obsługę,
- konieczność szkoleń dla wszystkich zatrudnionych lekarzy i pracowników rejestracji,
- ujawnienie wszystkich terminów konsultacji,
- nieporozumień z pacjentami dotyczącymi cen usług.
Może masz inne obawy? A może dostrzegasz inne zalety?
Jeżeli tak, proszę napisz w komentarzu lub w mailu paweljedrzejewski@imagemed.pl.
Wszystkiego dobrego!
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?