12 najważniejszych korzyści z posiadania strony internetowej dla medyków i pacjentów
Specjaliści i menedżerowie myślący poważnie o pozyskiwaniu pacjentów i budowaniu wizerunku eksperta wiedzą, że strona internetowa to konieczność. Zwiększenie liczby pacjentów, promowanie działalności, poprawa wizerunku, lepsza komunikacja z pacjentami czy przedstawienie swojej osoby i zaistnienie na rynku to kilka z wielu korzyści posiadania strony internetowej.
Internet stał się ważnym miejscem dla rozmów pacjentów o usługach medycznych, placówkach i lekarzach. Na podstawie wiadomości z mediów społecznościowych, stron internetowych i platform łączących lekarzy z pacjentami następuje wstępna, a czasem i ostateczna selekcja.
Strona internetowa „pracuje“ na wizerunek i umożliwia rejestrację 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mając stronę internetową za pośrednictwem Google Analytics można zbierać bardzo szczegółowe interakcje, w jakie wchodzą na niej potencjalni pacjenci. Zebrane dane ułatwią planowanie strategii promocji internetowych i działań dostosowanych do potrzeb pacjentów.
Dlaczego warto mieć swoją medyczną stronę internetową?
Oto 12 najważniejszych korzyści z posiadania strony internetowej.
- Całodobowe źródło wiedzy dla pacjentów o oferowanych usługach.
- Umawianie wizyt bezpośredni przez stronę – 24/7.
- Wzmocnienie marki osobistej i firmowej.
- Większe zaufanie pacjentów do lekarzy, gabinetów i klinik posiadających stronę www.
- Własne miejsce w internecie – niezależne od kaprysów mediów społecznościowych.
- Łatwy dostęp do informacji organizacyjnych (telefon, mail, godziny pracy, cennik).
- Bezpieczne miejsce umieszczania ważnych informacji – polityka RODO, regulaminy.
- Przesyłanie wyników badań obrazowych (TK, MRI, RTG).
- Zwiększona szansa pozyskania nowych pacjentów, którzy wyszukują informacji o usługach poprzez Google.
- Możliwość analizowania informacji o pacjentach i ich preferencjach (Google Analytics).
- Budowanie wizerunku eksperta – dzielenie się wiedzą na własnym blogu lub vlogu.
- Prezentowanie opinii i efektów „przed i po”.
Dbanie o wizerunek jest bardzo ważne w każdej branży. Może z wyjątkiem usług świadczonych na NFZ i silnego bólu zęba. Posiadanie strony www wspomaga budowanie dobrego PR-u, czyli pozytywnego wizerunku. Wspiera obraz wiarygodnego i godnego zaufania, idącego z postępem technologii i mądrze niej korzystającego lekarza, specjalisty i menedżera.
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?