Strona na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej – checklista
Twoja profesjonalna strona na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej jest na wyciągnięcie dłoni do klawiatury. Wymaga uzupełnienia kilku opisów, dodania zdjęć i danych kontaktowych. Zebrałem w jednym miejscu listę elementów fanpage, które należy uzupełnić, aby sprawiał wrażenie profesjonalnego. Jest to ważne ze względu na łatwość odszukania strony i potrzebnych informacji przez pacjentów.
Checklista – strona na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej
Informacje, które należy podać:
- Nazwa strony
- Kategoria strony
- Opis strony
- Zdjęcie profilowe
- Zdjęcie w tle
- Nazwa użytkownika
- Dane kontaktowe – telefon, mail, adres www,
- Dane adresowe – adres, obszar świadczenia usług, oznaczenie na mapie Twojej lokalizacji.
- Dane organizacyjne – godziny pracy, link do polityki prywatności, oferowane usługi i dodatkowe informacje.
- Wybierz rodzaj przycisku, np. zadzwoń lub wyślij wiadomość.
- Post przedstawiający – przedstaw się, swoją placówkę, podając informacje o najważniejszych usługach.
- Nagraj film z przedstawieniem – te same informacje, co w pierwszym poście.
Gdy wszystkie punkty będą wykonane możesz uznać, że Twoja strona jest profesjonalna. Teraz czas na profesjonalne prowadzenie; ustalenie celów obecności na Facebooku i regularne publikowanie.
Dlaczego warto założyć profesjonalną stronę na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej?
Dlatego, że aktualny regulamin zabrania prowadzenia konta zawodowego na profilu prywatnym. Reklamowanie, promowanie i informowanie o działalności zawodowej należy prowadzić za pomocą fanpage, czyli strony firmowej. Fanpage jest również nazywany stroną zawodową lub profesjonalną z powodu dostępu do wszystkich funkcji biznesowych Facebooka. Są to m.in. płatne reklamy, tworzenie wydarzeń, sklep, statystyki, możliwość połączenia z Instagramem i Whatsappem i wiele innych.
Przejść do swojej strony możesz przez link https://www.facebook.com/pages/. Musisz być zalogowany na swoim prywatnym koncie. Jeżeli nie masz prywatnego konta, to musisz je założyć. Rejestrację przeprowadzisz pod adresem internetowym https://www.facebook.com/.
Inne elementy, o które warto zadbać
W artykule skupiłem się na wskazaniu miejsc na uzupełnienie opisów, dodaniu zdjęć i innych danych. Są to konieczne do zrealizowania punkty dla profesjonalnej strony na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej. W kolejnych artykułach podam informacje o:
- wymiarach zdjęć i grafik
- wizerunku na zdjęciach i grafikach
- prawidłowym opisie siebie, placówki i usług
- właściwym przedstawieniu się
- rodzajach skutecznych publikacji na Facebooku
- komunikacji z pacjentami – obecnymi i potencjalnymi
Strona na Facebooku jako element strategii marketingowej
Założenie strony będzie proste, gdy masz spisaną strategię marketingową, czyli cel promocji i sposoby jego realizacji. Dobrą i prostą nazwę dla swojej działalności, ustalone kolory i kilka dobrych zdjęć. Jeżeli nie, to czeka Cię podjęcie kilku decyzji przy zakładaniu strony. Mam nadzieję, że będzie to efektywna praca. Samo prowadzenie fanpage to temat na kilka artykułów, które z czasem pojawia się na naszym firmowym blogu.
W razie pytań – pisz do nas.
Wszystkiego dobrego!
Pomocne informacje znajdziesz również w artykułach:
Sprawdzone praktyki i metody marketingu medycznego
Gdzie znajdziesz więcej wiedzy, przykładów i gotowych rozwiązań?
Napisz do nas, gdy:
Chcesz pozyskiwać więcej pacjentów, w tym wysokobudżetowych?
Chcesz budować markę osobistą lekarza?