fb

Strona na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej – checklista

Twoja profesjonalna strona na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej jest na wyciągnięcie dłoni do klawiatury. Wymaga uzupełnienia kilku opisów, dodania zdjęć i danych kontaktowych. Zebrałem w jednym miejscu listę elementów fanpage, które należy uzupełnić, aby sprawiał wrażenie profesjonalnego. Jest to ważne ze względu na łatwość odszukania strony i potrzebnych informacji przez pacjentów.

Checklista – strona na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej

Informacje, które należy podać:

  1. Nazwa strony 
  2. Kategoria strony
  3. Opis strony
  4. Zdjęcie profilowe
  5. Zdjęcie w tle
  6. Nazwa użytkownika
  7. Dane kontaktowe – telefon, mail, adres www,
  8. Dane adresowe – adres, obszar świadczenia usług, oznaczenie na mapie Twojej lokalizacji.
  9. Dane organizacyjne – godziny pracy, link do polityki prywatności, oferowane usługi i dodatkowe informacje.
  10. Wybierz rodzaj przycisku, np. zadzwoń lub wyślij wiadomość.
  11. Post przedstawiający – przedstaw się, swoją placówkę, podając informacje o najważniejszych usługach.
  12. Nagraj film z przedstawieniem – te same informacje, co w pierwszym poście.

Gdy wszystkie punkty będą wykonane możesz uznać, że Twoja strona jest profesjonalna. Teraz czas na profesjonalne prowadzenie; ustalenie celów obecności na Facebooku i regularne publikowanie.

Dlaczego warto założyć profesjonalną stronę na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej?

Dlatego, że aktualny regulamin zabrania prowadzenia konta zawodowego na profilu prywatnym. Reklamowanie, promowanie  i informowanie o działalności zawodowej należy prowadzić za pomocą fanpage, czyli strony firmowej. Fanpage jest również nazywany stroną zawodową lub profesjonalną z powodu dostępu do wszystkich funkcji biznesowych Facebooka. Są to m.in. płatne reklamy, tworzenie wydarzeń, sklep, statystyki, możliwość połączenia z Instagramem i Whatsappem i wiele innych.

Przejść do swojej strony możesz przez link https://www.facebook.com/pages/. Musisz być zalogowany na swoim prywatnym koncie. Jeżeli nie masz prywatnego konta, to musisz je założyć. Rejestrację przeprowadzisz pod adresem internetowym https://www.facebook.com/.

Inne elementy, o które warto zadbać

W artykule skupiłem się na wskazaniu miejsc na uzupełnienie opisów, dodaniu zdjęć i innych danych. Są to konieczne do zrealizowania punkty dla profesjonalnej strony na Facebooku dla lekarza i placówki medycznej. W kolejnych artykułach podam informacje o:

  • wymiarach zdjęć i grafik 
  • wizerunku na zdjęciach i grafikach
  • prawidłowym opisie siebie, placówki i usług
  • właściwym przedstawieniu się
  • rodzajach skutecznych publikacji na Facebooku
  • komunikacji z pacjentami – obecnymi i potencjalnymi

Strona na Facebooku jako element strategii marketingowej

Założenie strony będzie proste, gdy masz spisaną strategię marketingową, czyli cel promocji i sposoby jego realizacji. Dobrą i prostą nazwę dla swojej działalności, ustalone kolory i kilka dobrych zdjęć. Jeżeli nie, to czeka Cię podjęcie kilku decyzji przy zakładaniu strony. Mam nadzieję, że będzie to efektywna praca. Samo prowadzenie fanpage to temat na kilka artykułów, które z czasem pojawia się na naszym firmowym blogu.

W razie pytań – pisz do nas.

Wszystkiego dobrego!

Pomocne informacje znajdziesz również w artykułach:

Sprawdzone praktyki i metody marketingu medycznego

Nazwa dla gabinetu lekarskiego – jakich błędów unikać?

Po co lekarzowi Facebook?

Jak zdobyć nowych Pacjentów?

Napisz komentarz

E-BOOKJak pozyskać pacjentów na zabiegi plastyki powiek

Celem tego e-booka jest omówienie sprawdzonego zestawu działań, który wpłynie na pozyskanie nowych pacjentów zainteresowanych zabiegami plastyki powiek.